Pallavicini Palace

4.6/5 based on 8 reviews

Contact Pallavicini Palace

Address :

Piazza delle Fontane Marose, 2, 16122 Genova GE, Italy

Opening hours :
Sunday Closed
Monday 8AM–1PM
Tuesday 8AM–1PM
Wednesday 8AM–1PM
Thursday 8AM–1PM
Friday 8AM–1PM
Saturday Closed
Categories :
City : Genova

Piazza delle Fontane Marose, 2, 16122 Genova GE, Italy
G
Gaetano Ruggiero on Google

bellissimo.
very beautifull.
s
stefano stefano on Google

È uno dei palazzi storici di Genova se possibile andate a vederlo
It is one of the historic buildings of Genoa if possible go and see it
S
Sérgio Veludo on Google

Ao sairmos da Via Garibaldi pelo lado Leste temos logo em frente a visão da fachada do Pallavicini Palace. Toda a fachada tem pinturas, um pouco apagadas é certo, em tons ocre, marrom e amarelo torrado. É um colírio para os olhos
When we leave Via Garibaldi on the east side, we have a view of the facade of the Pallavicini Palace. The entire façade has paintings, slightly faded, to be sure, in ocher, brown and toasted yellow tones. It's an eye candy
A
Angelo Valle on Google

Sicuramente uno dei palazzi rinascimentali più belli e anche vistosi di Genova. Le facciate dipinte sulle due piazze sono state restaurate tra il 2003 e il 2016. Se fosse possibile visitare anche l'interno, magari con visite guidate, sarebbe meglio; dopotutto, anche questo è uno dei palazzi dei "Rolli"
Surely one of the most beautiful and also showy Renaissance palaces in Genoa. The painted facades on the two squares were restored between 2003 and 2016. If it were possible to visit the inside as well, perhaps with guided tours, it would be better; after all, this too is one of the "Rolli" palaces
G
George O´Harek (JOh) on Google

Než vstoupíme na Via Garibaldi, plnou historických pamětihodností, stojí za zastavení prohlédnout si řešení dopravy ve městě a budovy kolem.
Before entering Via Garibaldi, full of historic landmarks, it is worth stopping to explore the traffic solutions in the city and the buildings around.
P
Paolo Maggiani on Google

Palazzo dei Rolli n. 07 Il palazzo Paolo Battista e Niccolò Interiano fu edificato tra il 1565 e il 1567 e per la sua imponenza e fastosità fu inserito da Paolo Rubens nella sua raccolta riguardante ' i palazzi moderni di Genova ', pubblicato ad Anversa in una seconda edizione nel 1652 ; molto bella la facciata che si ammira dalla piazza ; attualmente il palazzo è di proprietà dei Pallavicino e non è visitabile . Sarebbe bello poter guardare l'interno ed ammirare il coreografico giardino , formato da terrazze , per fronteggiare il dislivello del terreno .
Palazzo dei Rolli n. 07 The Paolo Battista and Niccolò Interiano palace was built between 1565 and 1567 and due to its grandeur and splendor it was included by Paolo Rubens in his collection concerning 'the modern palaces of Genoa', published in Antwerp in a second edition in 1652; the facade that can be admired from the square is very beautiful; the palace is currently owned by the Pallavicino family and cannot be visited. It would be nice to be able to look inside and admire the choreographic garden, formed by terraces, to face the unevenness of the ground.
B
Balelu on Google

Visitato nelle date del 10 ed 11 ottobre 2020, in occasione dei Rolli days, per l'apertura al pubblico dei prestigiosi e storici Palazzi dei Rolli. Ascritto dall'arcaica parola di "ruolo", il palazzo viene contraddistinto con il numero 7 nell'elenco dei 42 Rolli con altare, riconosciuti quale patrimonio mondiale UNESCO. Affacciato sulla piazza del Fronte Moroso, oggi delle Fontane Marose, ed approntato in un’area particolarmente importante per lo sviluppo urbano della città, a margine di Strada Nuova, ora via Garibaldi, in una zona di orti di proprietà degli Spinola. Venne edificato tra il 1565 e il 1567 da Paolo Battista e Niccolò Interiano, che ne affidarono la costruzione a Francesco Casella, che operò sui resti di una preesistente costruzione. La magnificenza e l’imponenza del Palazzo sono tali che l’edificio venne inserito da Pietro Paolo Rubens nella sua raccolta dedicata ai Palazzi Moderni di Genova. Il luogo è intriso di storia, affreschi ed arte, grazie ai Pallavicino. Negli esterni presenta un prospetto poco leggibile con quadratura architettonica a nicchie e figure (allegorie della Prudenza, della Temperanza, della Giustizia e della Fortezza e delle virtù cardinali eseguite dai pittori manieristi Lazzaro e Benedetto Calvi tra il XVI e XVII secolo), così come sul prospetto posteriore. Il portale, in bozze di pietra e di marmo alternate, con putti e vasi, è sormontato dallo stemma della Famiglia Pallavicino, ultima proprietaria. Sul fianco sinistro del palazzo restano tre epigrafi dei Padri del Comune (1206, 1427, 1559) a testimonianza delle fontane Amorose o Marose, demolite con l'apertura di via G. Interiano, che danno tuttora il nome all'adiacente piazza.. Nell'atrio, gli affreschi sono di Pantaleo Calvi che curò il soffitto con la rappresentazione di uomini in bibliche battaglie, mentre la statua neoclassica di Antinoo è di Nicolò Traverso, e quelle di Paride e di Elena, di Salvatore Revelli, ottocentesche. Nel XIX secolo su commissione del Marchese Domenico Pallavicino e della moglie Teresa Corsi, furono restaurate le facciate e realizzata la decorazione interna di numerosi ambienti, Michele Canzio decorò un salone con Scene dell'Antico Testamento. Fino ai piani superiori, si può passeggiare tra opere antiche di artisti di varie scuole e statue scolpite da geni dell'epoca. Proseguendo tra corridoi affrescati si accede ai saloni del piano nobile con lampadari unici, passando da corridoi a volte e loggiati affrescati con immagini allegoriche. Caratterizzazione principale le "grottesche" che rappresentano un particolare tipo di decorazione pittorica parietale, che affonda le sue radici nella pittura romana di epoca augustea e che fu riscoperto e reso popolare a partire dalla fine del Quattrocento. Da vedere le statue lignee d'orate del Maragliano nel salone principale, con il lampadario antico più bello ed imponente di sempre.. Un continuo scintillare di volte affrescate con absidi e statue di satiri e iconografie rappresentanti epiche figure retoriche.. Nel piano nobile, le varie stanze e quadrerie di saloni titolati con nomi diversi, richiamano la storia. In quei salotti con divani di tessuti e stoffe antiche, nei secoli si decidevano i destini della società.. Un legame tra storia antica e contemporanea grazie ai continui richiami ai reali inglesi e dei Ranieri di Monaco. Sul tetto vi è un giardino, opera ottocentesca dell'architetto Pietro Pellegrini, costituito da una serie di terrazze consecutive che si arrampicano gradatamente sulla collina, conserva alcuni loggiati, un ninfeo, oltre che alcune statue e vasche di Traverso e Parodi. Verso l’alto il parco, ancor oggi piantumato, è scenograficamente concluso da un loggiato al di sopra del quale si staglia il moderno edificio del Museo d'arte orientale Edoardo Chiossone, realizzato da Mario Labò nel 1971, in sostituzione della distrutta Villetta Di Negro e passeggiando si possono notare i meravigliosi giardini affacciati sulle terrazze, con limonaie a serre interrate, agrumeti con meravigliosi limoneti. Imponente la sicurezza del personale... Le
Visited on the dates of 10 and 11 October 2020, on the occasion of the Rolli days, for the opening to the public of the prestigious and historic Palazzi dei Rolli. Ascribed by the archaic word of "role", the building is marked with the number 7 in the list of 42 Rolli with altar, recognized as a UNESCO World Heritage Site. Overlooking the piazza del Fronte Moroso, today of the Marose Fountains, and prepared in an area particularly important for the urban development of the city, on the sidelines of Strada Nuova, now via Garibaldi, in an area of ​​vegetable gardens owned by the Spinola family. It was built between 1565 and 1567 by Paolo Battista and Niccolò Interiano, who entrusted its construction to Francesco Casella, who worked on the remains of an existing building. The magnificence and grandeur of the Palace are such that the building was included by Pietro Paolo Rubens in his collection dedicated to the Modern Palaces of Genoa. The place is steeped in history, frescoes and art, thanks to the Pallavicinos. On the outside it presents a barely legible prospect with architectural squaring of niches and figures (allegories of Prudence, Temperance, Justice and Fortress and of the cardinal virtues performed by the Mannerist painters Lazzaro and Benedetto Calvi between the sixteenth and seventeenth centuries), as well as on the rear elevation. The portal, in alternating stone and marble sketches, with cherubs and vases, is surmounted by the coat of arms of the Pallavicino family, the last owner. On the left side of the building there are three epigraphs of the Fathers of the Municipality (1206, 1427, 1559) as evidence of the Amorose or Marose fountains, demolished with the opening of via G. Interiano, which still give the name to the adjacent square. In the atrium, the frescoes are by Pantaleo Calvi who curated the ceiling with the representation of men in biblical battles, while the neoclassical statue of Antinous is by Nicolò Traverso, and those of Paride and Elena, by Salvatore Revelli, from the nineteenth century. In the nineteenth century on commission of the Marquis Domenico Pallavicino and his wife Teresa Corsi, the facades were restored and the interior decoration of numerous rooms was carried out, Michele Canzio decorated a hall with Scenes from the Old Testament. Up to the upper floors, you can walk among ancient works by artists of various schools and statues sculpted by geniuses of the time. Continuing through frescoed corridors you enter the halls of the noble floor with unique chandeliers, passing through vaulted corridors and loggias frescoed with allegorical images. The main characterization is the "grotesques" which represent a particular type of wall painting decoration, which has its roots in Roman painting of the Augustan period and which was rediscovered and popularized starting from the end of the fifteenth century. Worth seeing are the wooden gilt statues by Maragliano in the main hall, with the most beautiful and impressive antique chandelier ever. A continuous sparkle of frescoed vaults with apses and statues of satyrs and iconographies representing epic rhetorical figures. On the main floor, the various rooms and galleries of salons titled with different names, recall history. In those living rooms with sofas of ancient fabrics and fabrics, over the centuries the destinies of society were decided. A link between ancient and contemporary history thanks to the constant references to English royalty and the Ranieri of Monaco. On the roof there is a garden, a nineteenth-century work of the architect Pietro Pellegrini, consisting of a series of consecutive terraces that gradually climb the hill, preserves some arcades, a nymphaeum, as well as some statues and basins by Traverso and Parodi. Towards the top, the park, still planted today, is scenically concluded by a loggia above which stands the modern building of the Edoardo Chiossone Museum of Oriental Art, built by Mario Labò in 1971, to replace the destroyed Villetta Di Negro and walking you can see the wonderful gardens overlooking the terraces, with lemon groves with underground greenhouses, citrus groves with wonderful lemon groves. Staff safety is impressive ... The
G
Googl I on Google

Beautiful old palace in desperate need of restoration

Write some of your reviews for the company Pallavicini Palace

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *