S. Michele Arcangelo Visdomini

4.5/5 based on 8 reviews

Contact S. Michele Arcangelo Visdomini


Piazzetta S. Michele Visdomini, 1, 50122 Firenze FI, Italy
L
Luis Ravaioli on Google

Bellissima Chiesa, con uno spettacolare Pontormo, e decorazioni varie. Merita una visita.
Beautiful church, with a spectacular Pontormo, and various decorations. Worth a visit.
R
Riccardo Fabbri on Google

Altro gioiellino di Firenze, questa chiesa ospita capolavori del calibro del Pontormo...
Another jewel of Florence, this church houses masterpieces of the caliber of Pontormo ...
I
Isabella Pulignani on Google

L' attuale costruzione e' iniziata nel 1364 in sostituzione di una antica chiesa, i monaci Celestini la officiarono dal 1552 al 1782 ristrutturandola radicalmente. Conserva notevoli opere d' arte del cinque - seicento. Gli arredi intarsiati provengono dal distrutto monastero di San Pier Maggiore. I restauri hanno riportato in luce frammenti di affreschi trecenteschi.
The current construction began in 1364 to replace an ancient church, the Celestine monks officiated it from 1552 to 1782, radically restructuring it. It conserves remarkable works of art from the sixteenth and seventeenth centuries. The inlaid furnishings come from the destroyed monastery of San Pier Maggiore. The restorations have brought to light fragments of fourteenth-century frescoes.
D
Davide Pizzi on Google

L'attuale edificio fu iniziato nel 1364 e sostituì un'antica chiesa di patronato della famiglia Visdomini, demolita un anno prima per creare maggior spazio alla nuova cattedrale (era situata sotto l'attuale absidiola nord, alle spalle dell'antica chiesa di Santa Reparata). La prima pietra fu posta alla presenza del vescovo di Fiesole Andrea Corsini, poi santo, su un terreno messo a disposizione dalla famiglia Del Palagio. L'interno è a navata unica, con altari laterali, e un transetto in cui si aprono, lungo la perate posteriore, due cappelle più quella centrale. Il primo altare a destra è decorato dalla Natività dell'Empoli (1618), seguito dall'altare Pucci con una Sacra Conversazione del Pontormo datata 1518 e commissionata da Francesco Pucci. Al terzo altare l'Elemosina di san Tommaso Villanuova di Agostino Veracini. Sull'altro lato, la Madonna col Bambino e santi del Poppi, la Predica del Battista del Passignano, opera che ne rivela i forti influssi veneti, e l'Immacolata Concezione pure del Poppi. Alla testata del transetto destro la Nascita della Vergine di Agostino Ciampelli (1593) e la pala settecentesco raffigurante la Vittoria dell'Arcangelo Michele di Niccolò Lapi, copia da Guido Reni; La prima cappella del transetto, a destra di quella maggiore, ha resti di affreschi e sinopie riferibili a Spinello Aretino, mentre quella di sinistra conserva un crocifisso trecentesco detto dei Bianchi (dal nome di una confraternita di penitenti a cui appartenne), e resti di affreschi e sinopie del Trecento. La cappella maggiore n on presenta elementi di particolare rilievo. Alla testata del transetto sinistro la Resurrezione del Poppi (1570).
The current building was started in 1364 and replaced an ancient patronage church of the Visdomini family, demolished a year earlier to create more space for the new cathedral (it was located under the current north apsidal, behind the ancient church of Santa Reparata ). The first stone was laid in the presence of the bishop of Fiesole Andrea Corsini, later a saint, on land made available by the Del Palagio family. The interior has a single nave, with side altars, and a transept in which two chapels plus the central one open along the rear perate. The first altar on the right is decorated by the Nativity of Empoli (1618), followed by the Pucci altar with a Sacred Conversation by Pontormo dated 1518 and commissioned by Francesco Pucci. At the third altar the alms of St. Thomas Villanuova by Agostino Veracini. On the other side, the Madonna and Child with Saints by Poppi, the Preaching by Battista del Passignano, a work that reveals its strong Venetian influences, and the Immaculate Conception also by Poppi. At the head of the right transept the Birth of the Virgin by Agostino Ciampelli (1593) and the eighteenth-century altarpiece depicting the Victory of the Archangel Michael by Niccolò Lapi, copy by Guido Reni; The first chapel of the transept, to the right of the main one, has the remains of frescoes and sinopias referable to Spinello Aretino, while the left chapel preserves a fourteenth-century crucifix called dei Bianchi (from the name of a brotherhood of penitents to which it belonged), and remains of fourteenth century frescoes and sinopias. The main chapel does not have any particular elements. At the head of the left transept the Poppi Resurrection (1570).
R
Raphaël PUCCI on Google

Très jolie petite église à deux pas de la Cathédrale Santa Maria del Fiore
Very pretty little church close to the Cathedral of Santa Maria del Fiore
I
Ivo Raband on Google

Cute small church with an amazing Pontormo painting!
A
Aleksandra Liachenko Monteiro on Google

The outside is quite simple, but I do think it is a very beautiful and peaceful church. Just near the Duomo.
D
DAVID SNYDER on Google

Small church with a serene atmosphere and some art gems.

Write some of your reviews for the company S. Michele Arcangelo Visdomini

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *