Pozzo D'Antullo

4.3/5 based on 8 reviews

Contact Pozzo D'Antullo

Address :

Via Pozzo d'Antullo, 03010 Collepardo FR, Italy

Phone : 📞 +9777
Postal code : 03010
Categories :
City : Collepardo

Via Pozzo d'Antullo, 03010 Collepardo FR, Italy
G
Giuliano Alù on Google

Posto meraviglioso, piccolo giro e biglietto di 2 euro che sinceramente ho pagato volentieri perché comunque un aiuto per mantenere il sito e giusto come valore... Comunque vale la pena.
Wonderful place, small tour and 2 euro ticket that I honestly paid gladly because in any case a help to maintain the site and right as a value ... Anyway it's worth it.
F
Fiorisa Lentisco on Google

Spettacolare voragine a cielo aperto! Stando a quanto ho letto, i pastori, in prossimità dell'estate, vi calavano le pecore con le funi e ve le lasciavano nei mesi della canicola.
Spectacular chasm in the open! According to what I have read, the shepherds, near the summer, lowered the sheep with the ropes and left them there during the heatwave months.
M
Manuela Sisti on Google

Il prezzo del biglietto di 2€ è decisamente esagerato per visitare Una formazione naturale, a malapena visibile data la manutenzione insesistente. Oltretutto, poca onestà nel vendere i biglietti nel caso di nebbia, dove la visibilità diventa completamente nulla.
The ticket price of 2 € is definitely exaggerated to visit A ​​natural formation, barely visible given the persistent maintenance. Moreover, little honesty in selling tickets in case of fog, where visibility becomes completely nil.
c
claudia on Google

È una enorme voragine carsica creata dal crollo della volta di una grotta, profonda 60 metri e larga 300, unica in Europa per dimensioni. Al suo interno ci sono alberi alti fino a 20 metri e alle pareti si possono vedere ancora le stalattiti.
It is a huge karst chasm created by the collapse of the vault of a cave, 60 meters deep and 300 meters wide, unique in Europe for its size. Inside there are trees up to 20 meters high and on the walls you can still see the stalactites.
R
R. L. on Google

In realtà si tratta di una grotta il cui tetto è crollato: rimangono visibili le pareti di stalattiti e il fondo ricoperto dalla vegetazione. Il percorso non rende ben visibile il pozzo a causa degli alberi che coprono gran parte della vista. Il sentiero è solo un cerchio intorno al perimetro con una recinzione in ferro. Il costo dell'ingresso 2 euro. Non vale la pena.
In reality it is a cave whose roof has collapsed: the walls of stalactites and the bottom covered by vegetation remain visible. The path does not make the well visible due to the trees that cover most of the view. The trail is just a circle around the perimeter with an iron fence. The cost of admission 2 euros. Not worth it.
L
Luca Sessantasei on Google

Luogo di notevole interesse per una gita fuori porta nella natura del Frosinate con possibilità di un bel picnic ,in quanto sul posto troverete un'area attrezzata con dei tavoli fruibili per le famiglie bambini compresi, unica accortezza vi dovete portare ogni cosa in quanto non vi sono punti di ristoro in loco e quindi per un buon caffè o altro vi dovrete recare al paese comunque a qualche km, il luogo è custodito da una signora simpaticissima e fa parte di un cirquito di visite comprendente le grotte di Collepardo + il pozzo d'Antullo a 7 euro, altrimenti la visita del solo pozzo a 2 euro (anche senza prenotazione). N.b. Per la visita anche alle grotte di Collepardo è obbligatoria la prenotazione in quanto si entra a gruppi di 25 persone.
Place of considerable interest for a trip out of town in the nature of Frosinone with the possibility of a nice picnic, as on the spot you will find an area equipped with tables that can be used for families including children, the only care you have to bring everything as you do not they are on-site refreshment points and therefore for a good coffee or other you will have to go to the town anyway a few kilometers away, the place is guarded by a very nice lady and is part of a circle of visits including the Collepardo caves + the well of Antullo at 7 euros, otherwise the visit of the well alone at 2 euros (even without reservation). N.b. To visit the Collepardo caves, reservations are also required as you enter in groups of 25 people.
E
Elena Bertucci on Google

Visitato in una giornata dedicata alle bellezze del luogo, è davvero un posto con pochi eguali. Una cavità che è il risultato del crollo della volta di una grotta, dato che il luogo è carsico, probabilmente collegata con le vicinissime grotte di Collepardo. Si notano benissimo le stalagmiti ancora visibili sui bordi. Si entra con un minimo biglietto di 2 euro, che poi verrà scontato se si visitano anche le grotte summenzionate, o gratis, qualora si visitino prima le grotte e poi il pozzo. La signora che controlla i biglietti si è prestata a farci anche da guida, gentilissima e preparata, e con gli occhia sicuramente pieni di amore per il suo territorio. Ci ha anche raccontato qualche piacevole aneddoto. Ci sono anche, nel comprensorio del pozzo, dei tavoli con panche, in cui ci si può accomodare per pranzare con tranquillità. Il percorso è circa 300 metri, ma non accessibile a tutti, perchè in alcuni momenti abbastanza scosceso. La recinzione del pozzo, purtroppo, è piuttosto fatiscente, ma basta non usarla come appoggio. Insomma, unito con le grotte, e magari qualche bellezza architettonica dei dintorni, vale una gita. Anche per spartire un po' del proprio pranzo con i due simpatici cani che stazionano dentro, Dolci e coccoloni.
Visited on a day dedicated to the beauties of the place, it is truly a place with few equals. A cavity that is the result of the collapse of the vault of a cave, given that the place is karst, probably connected with the nearby Collepardo caves. The stalagmites still visible on the edges are very visible. You enter with a minimum ticket of 2 euros, which will then be discounted if you also visit the aforementioned caves, or free, if you visit the caves first and then the well. The lady who checks the tickets was also our guide, very kind and prepared, and with her eyes certainly full of love for her territory. He also told us some pleasant anecdotes. There are also, in the area of ​​the well, tables with benches, where you can sit down to have lunch in peace. The route is about 300 meters, but not accessible to everyone, because in some moments it is quite steep. The well fence, unfortunately, is rather dilapidated, but just don't use it as a support. In short, combined with the caves, and perhaps some architectural beauty of the surroundings, it is worth a trip. Also to share a little of your lunch with the two friendly dogs that are stationed inside, Dolci e coccoloni.
G
Graziano Terenzi on Google

Very nice location for sightseeing.

Write some of your reviews for the company Pozzo D'Antullo

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *