Palazzo dei Camerlenghi
4.9/5
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based on 8 reviews
Contact Palazzo dei Camerlenghi
Address : | Ruga dei Oresi, 1, 30125 Venezia VE, Italy |
Categories : | |
City : | Venezia |
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io1950 Mario on Google
★ ★ ★ ★ ★ Scendendo dal ponte di rialto , nel sestriere San Polo , si nota sulla destra un elegante palazzo bianco sede della corte dei conti . Il palazzo è conosciuto per due curiosi capitelli presenti sulla facciata è che fanno riferimento alla lentezza per la progettazione e costruzione del ponte di rialto prolungatesi per circa 70 anni . Un capitello rappresenta un uomo e l'altro una donna , chiedete a qualche veneziano di spiegarvi il significato delle figure , è molto divertente .
Descending from the Rialto bridge, in the San Polo sestriere, on the right we see an elegant white building that houses the Court of Auditors. The palace is known for two curious capitals present on the façade and refer to the slowness for the design and construction of the rialto bridge, which extended for about 70 years. One capital represents a man and the other a woman, ask some Venetian to explain the meaning of the figures, it is very funny.
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Juan Lainez on Google
★ ★ ★ ★ ★ Il Palazzo dei Camerlenghi è un palazzo rinascimentale di Venezia ubicato nel sestiere di San Polo ed affacciato sul Canal Grande, ai piedi del ponte di Rialto.
Fu edificato tra il 1525 ed il 1528 su progetto di Guglielmo dei Grigi, ispiratosi al Codussi ed ai Lombardo. Era sede di magistrature finanziarie, tra le quali i Camerlenghi, i Consoli dei Mercanti ed i Sopraconsoli dei Mercanti.[1] Data questa importante funzione economica, il piano terra del palazzo era destinato a prigione per i debitori insolventi, come testimoniato dal toponimo Fondamenta de la presón. Questa esposizione dei prigionieri in piena Rialto serviva da severo avvertimento per quanti passavano.[2]. Oggi è tornato ad ospitare magistrature finanziarie, in quanto sede della sezione regionale della Corte dei Conti.
Fonte Wikipedia.
The Palazzo dei Camerlenghi is a Renaissance palace in Venice located in the San Polo district and overlooking the Grand Canal, at the foot of the Rialto bridge.
It was built between 1525 and 1528 on a project by Guglielmo dei Grigi, inspired by Codussi and Lombardo. It was the seat of financial magistracies, including the Camerlenghi, the Consoli dei Mercanti and the Supraconsoli dei Mercanti. [1] Given this important economic function, the ground floor of the building was intended as a prison for insolvent debtors, as evidenced by the toponym Fondamenta de la presón. This exposure of the prisoners in the middle of the Rialto served as a severe warning to those who passed [2]. Today it has returned to host financial magistracies, as it is the seat of the regional section of the Court of Auditors.
Source Wikipedia.
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Francesco PAVONCELLI on Google
★ ★ ★ ★ ★ L’unico Palazzo veneziano con 5 facciate realizzate fin dalla costruzione avvenuta in tre anni. Ma la cosa eccezionale è che da tutte le cinque facciate ci si può affacciare sul Canal Grande.
L’autore è un bergamasco residente in Venezia, Guglielmo d’Alzano allievo del Codussi e dei Lombardo grandi scultori. La sua realizzazione è legata al Ponte che gli sta sopra. Gli scultori si divertirono a realizzare capitelli da parasta classici come due figure nude. Una vendetta ironica del doge. Per vederlo bene, salire alla terrazza del Fondaco dei Tedeschi che sta di fronte (prenotare l’ingresso alla terrazza). La riva sul Canale è forse il punto più basso sul livello medio della marea, infatti qui si allaga anche con livello 80-90 un po’ come al centro di Piazza San Marco.
The only Venetian palace with 5 facades built since construction took place in three years. But the exceptional thing is that from all five facades you can look out over the Grand Canal.
The author is a Bergamo-born resident in Venice, Guglielmo d'Alzano, a pupil of Codussi and the Lombard great sculptors. Its construction is linked to the bridge above it. The sculptors enjoyed making classical pilaster capitals like two nude figures. An ironic revenge of the doge. To see it well, go up to the terrace of the Fondaco dei Tedeschi opposite (book the entrance to the terrace). The shore on the Canal is perhaps the lowest point on the average tide level, in fact here it is flooded even with an 80-90 level, a bit like in the center of St. Mark's Square.
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Mohammed Al-Mosawi on Google
★ ★ ★ ★ ★ Very nice building
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Дмитро Кормілець on Google
★ ★ ★ ★ ★ Historic Site of the town
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Sergio on Google
★ ★ ★ ★ ★ Nice view ;)
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Kheo on Google
★ ★ ★ ★ ★ Cool!
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Asiyah Noemi Koso on Google
★ ★ ★ ★ ★ The Rialto bridge over the Grand Canal is certainly one of the symbolic monuments of Venice. Right next to the Magnificent bridge is a beautiful Palazzo Dei Camerlenghi. Palazzo dei Camerlenghi is a Renaissance palazzo, located in the sestiere (quarter) of San Polo. It faces the Canal Grande. The palazzo was built in the fifteenth century and finished in 1488. From 1525 to 1528 it was enlarged according to a design by Guglielmo dei Grigi called Bergamasco, who was inspired by the style of Mauro Codussi and Pietro Lombardo. It was the headquarters for several financial magistrates, including the Camerlenghi from whom it takes its name, the Consuls of the Traders and the Supra-Consuls of the Traders. Due to this function, the lower floor was used as a jail for those who defaulted on their debts, the location near the crowded Rialto Bridge served as an admonition for the people passing by ( "Fondamenta de la preson" ). The palazzo currently houses the regional main offices of the Italian Comptroller and Auditor General ( Corte dei Conti ). Due to the Venetian tradition that, when leaving their post, magistrates would leave a religiously themed painting and a portrait in their former office, the Palazzo dei Camerlenghi came to house numerous artworks. Sometimes these paintings expressed social-political notions of civic virtue. These were removed during the French occupation, some eventually returned to Venice, mostly to the Gallerie dell'Accademia. Certainly once upon a time this palace looked much more sumptuous, adorned with rich friezes and elaborate cornices, enlivened by porphyry and polychrome marble: today we see only a reflection of its ancient magnificence, as it has been stripped of many of its decorations. The rich history and location make this Palace extremely significant.
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