Chiesa di San Nicola di Myra

4.4/5 based on 8 reviews

Contact Chiesa di San Nicola di Myra

Address :

Via Dottor Giorgio Oliva, 20, 70010 Locorotondo BA, Italy

Postal code : 70010
Categories :
City : Locorotondo

Via Dottor Giorgio Oliva, 20, 70010 Locorotondo BA, Italy
P
Patricia Naranjo on Google

Iglesia bonita perdida en medio del centro hostorico dr Losotondo.
Pretty church lost in the middle of the hostile center dr Losotondo.
L
Luis PS on Google

Pequeña capilla entre las callejas de Locorotondo. Conserva frescos de no muy buena calidad.
Small chapel between the alleys of Locorotondo. Preserves not very good quality fresh.
C
Cati Pons on Google

Una minúscula iglesia apenas visible entre las casas que la rodean, que esconde un interior muy bonito.
A tiny church barely visible among the houses that surround it, which hides a very beautiful interior.
G
Giacomo Resta on Google

È stata edificata intorno al 1660 utilizzando le tecniche di due strutture tipiche del territorio: la "cummersa" ad aula unica con volta a botte, ed il cono del trullo che riveste la cupola. La semplice facciata, in pietra imbiancata a calce, ha un oculo sul portale e termina con un campanile a vela con due archetti. Internamente ha una ricca decorazione con affreschi databili dalla seconda metà del '600 a fine '700. Le pareti della volta raccontano scene della vita e miracoli del Santo, sovrastata da angeli musicanti; nei pennacchi del tamburo sono rappresentati i quattro Evangelisti, mentre al centro della cupola è raffigurato il Padre Eterno benedicente in un cielo costellato di cherubini. Nella parete sinistra è posto un altorilievo in pietra policroma della Crocifissione, forse proveniente dalla chiesa-grotta della Madonna della Catena.
It was built around 1660 using the techniques of two typical structures of the area: the "cummersa" with a single room with a barrel vault, and the cone of the trullo that covers the dome. The simple facade, in whitewashed stone, has an oculus on the portal and ends with a bell gable with two arches. Internally it has a rich decoration with frescoes dating from the second half of the 17th to the end of the 18th century. The walls of the vault recount scenes from the life and miracles of the Saint, dominated by musician angels; the four Evangelists are represented in the pendentives of the drum, while in the center of the dome the Eternal Father blessing in a sky studded with cherubs is depicted. On the left wall there is a polychrome stone high relief of the Crucifixion, perhaps coming from the cave church of the Madonna della Catena.
A
Andrea Federica Serra on Google

È una chiesetta bella di dentro con un soffitto ovale tutto dipinto con degli angeli senza panchine su cui sedersi nè un altare ma solo un mobile in fondo di calce bianca rivestito da un telo bianco di cotone con dei quadri piccoli poggiati di sopra che ritraggono Gesù Cristo e Maria, mentre sotto ci sono delle pietre dipinte con cittadini comuni che lavoro o pensano ai bambini. I muri sono rovinati e nonostante la chiesa sia piccola vanta di un campanile che si trova nel punto più alto e all'esterno è tutta bianca e sia dentro sulle scale che fuori vicino alla porta d'ingresso ci sono dei cartelli con scritta la descrizione della chiesa e la preghiera del santo. È bella da vedere così anche da entrare ma non da starci più del previsto perché non è una chiesa come le altre dove si fanno le messe. È più da esposizione come un luogo da mostrare!.. 4 stelle per la valutazione! ⭐
It is a beautiful church inside with an oval ceiling all painted with angels without benches on which to sit or an altar but only a piece of furniture in a white lime background covered with a white cotton cloth with small paintings placed above that portray Jesus Christ and Maria, while underneath there are stones painted with ordinary citizens who work or think about children. The walls are ruined and although the church is small it boasts a bell tower that is located at the highest point and outside is all white and both inside on the stairs and outside near the entrance door there are signs with the description of the church and the saint's prayer. It is beautiful to see so also to enter but not to stay there longer than expected because it is not a church like the others where masses are held. It is more for display as a place to show! .. 4 stars for evaluation! ⭐
A
Alberto Pola on Google

La chiesetta seicentesca , dedicata a San Nicola di myra, è un vero gioiello e sintetizza le due strutture tipiche del territorio: la cummersà a navata unica con volta a botte e il cono del trullo nella cupola.
The seventeenth-century church, dedicated to San Nicola di myra, is a real jewel and summarizes the two typical structures of the area: the cummersà with a single nave with a barrel vault and the cone of the trullo in the dome.
R
Roberto Casa on Google

La chiesa di San Nicola a Locorotondo un piccolo splendore artistico. La struttura ripete il modello delle chiese rurali diffuse sulla Murgia dei Trulli. L'interno della chiesa è un Belvedere dei dipinti murali conservati dai colori vivaci, perché recenti di restauro. Molto bella e interessante.
The church of San Nicola in Locorotondo is a small artistic splendor. The structure repeats the model of the rural churches spread over the Murgia dei Trulli. The interior of the church is a Belvedere of mural paintings preserved in bright colors, because they have recently been restored. Very beautiful and interesting.
I
Iju S on Google

Simply stunning!

Write some of your reviews for the company Chiesa di San Nicola di Myra

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *