Torre dei Belfredelli sec. XII

4.7/5 based on 8 reviews

Contact Torre dei Belfredelli sec. XII

Address :

Via dei Ramaglianti, 2, 50125 Firenze FI, Italy

Categories :
City : Firenze

Via dei Ramaglianti, 2, 50125 Firenze FI, Italy
a
anna norato on Google

Una vera chicca.
A real treat.
S
Stanisław A. on Google

Wieża prawie całkowicie opleciona żywą roślinnością.
The tower is almost completely entwined with living vegetation.
M
Marco Pecoraro on Google

stupenda una volta l'attico era di Carlo Conti
once wonderful was the attic of Carlo Conti
R
Rosy Biancardi on Google

Bellissimo edificio caratteristico con il verde che si arrampica sulle pareti molto interessante vederlo
Beautiful characteristic building with the green that climbs on the walls very interesting to see it
R
Roberto Collecchi on Google

Posizionata circa a metà di Borgo San Jacopo, si riconosce facilmente dalla fitta vegetazione che ricopre la quasi totalità della facciata e perchè è l'unica torre che ha davanti un piccolo giardino privato. Fra le torri medioevali del borgo, è quella in miglior stato di conservazione.
Located approximately in the middle of Borgo San Jacopo, it is easily recognized by the dense vegetation that covers almost all of the facade and because it is the only tower in front of a small private garden. Among the medieval towers of the village, it is in best condition.
D
Dunia Quiriconi on Google

La torre dei Belfredelli è una delle meglio conservate torri medievali di Borgo San Jacopo in Oltrarno e più in generale di tutta Firenze. Si riconosce al n. 9 per la copertura con una fitta vegetazione di edera nella parte inferiore. La torre è tra le più alte ancora in piedi in città e presenta il tipico rivestimento con il filaretto di pietra a vista. Si aprono varie finestre non allineate e alcune buche pontaie con mensole. L'ultimo piano con le ampie finestre è di costruzione più recente. Davanti alla torre si apre anche un piccolo giardino privato, unico giardino di torre a Firenze.
The Belfredelli tower is one of the best preserved medieval towers in Borgo San Jacopo in Oltrarno and more generally in all of Florence. It is recognized at n. 9 for the cover with a dense vegetation of ivy in the lower part. The tower is among the tallest still standing in the city and has the typical cladding with a row of exposed stone. Several non-aligned windows open and some pontoon holes with shelves. The top floor with the large windows is of more recent construction. In front of the tower there is also a small private garden, the only tower garden in Florence.
T
Tommaso Arnetoli on Google

...altra bellissima, caratteristi e storica costruzione di Firenze. Non famoso come il vicinissimo Ponte Vecchio, ma comunque con il suo fascino visto anche il suo ottimo stato di conservazione. Ho avuto il privilegio di visitarla interamente e non vi dico lo spettacolo che si ammira dalla sua sommità!!! Uno strabiliante, unico, inimmaginabile 360° su Firenze!!!
... another beautiful, characteristic and historic building in Florence. Not as famous as the nearby Ponte Vecchio, but still with its charm also seen its excellent state of conservation. I had the privilege of visiting it entirely and I won't tell you the spectacle that can be admired from its top !!! An amazing, unique, unimaginable 360 ​​° over Florence !!!
V
Virna Tagliatti on Google

La torre dei Belfredelli, famiglia guelfa che aveva numerose proprietà in questa area di Firenze, è una torre medievale tra le più alte della città. Una fitta vegetazione di edera ricopre parte della costruzione di pietra a vista, dove si aprono varie finestre non allineate e alcune buche pontaie con mensole. L'ultimo piano con le ampie finestre è di costruzione più recente. Davanti alla torre si apre anche un piccolo giardino privato, unico giardino di torre a Firenze.
The Torre dei Belfredelli, a Guelph family who owned numerous properties in this area of ​​Florence, is one of the tallest medieval towers in the city. A dense vegetation of ivy covers part of the exposed stone building, where various non-aligned windows open and some pontoon holes with shelves. The top floor with the large windows is of more recent construction. In front of the tower there is also a small private garden, the only tower garden in Florence.

Write some of your reviews for the company Torre dei Belfredelli sec. XII

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *