Santuario della Madonna della Fontana

4.6/5 based on 8 reviews

Contact Santuario della Madonna della Fontana

Address :

Strada Provinciale 16 Est Sesia, 28060 Villata VC, Italy

Postal code : 13010
Categories :
City : Villata

Strada Provinciale 16 Est Sesia, 28060 Villata VC, Italy
T
The Babs Vercelli on Google

Bellissimo luogo per un rilassamento, nel nome della fede cristiana. Chiesa bella, immersa nel verde tra le risaie vercellesi e novaresi. Consigliata una visita
Beautiful place for relaxation, in the name of the Christian faith. Beautiful church, surrounded by greenery between the rice fields of Vercelli and Novara. A visit is recommended
G
Gabriele Specker on Google

Un santuario con una bella storia, sorge su una fonte. La persona che ci ha accolto è stata gentile nello spiegarci la storia della chiesetta.
A sanctuary with a beautiful history, stands on a source. The person who welcomed us was kind in explaining the history of the church.
W
Willy 1 on Google

Un tempo in rispetto dell'acqua, della natura e di Chi ne ha costituito l'insieme, si costruiva una chiesa sopra una fonte, in segno di ringraziamento e devozione. I contadini di allora, gente semplice e concreta, lo esigevano e ne erano orgogliosi.Oggi, se va bene, vi si costruisce una centrale di imbottigliamento di acqua minerale; nel peggio, nella fonte si buttano bottigliette di plastica o immondizia. Homo sapiens dei giorni nostri.
Once in respect of water, nature and the one who made up the whole, a church was built over a spring, as a sign of thanksgiving and devotion. The peasants of that time, simple and concrete people, demanded it and were proud of it. Today, if it goes well, a bottling plant for mineral water is built there; in the worst case, plastic or garbage bottles are thrown into the source. Homo sapiens of our days.
M
Michelangelo Melchiorre on Google

Immersa nella piana tra Vercelli e Novara con verde attorno invita Alla meditazione
Immersed in the plain between Vercelli and Novara with greenery around it invites to meditation
M
Maurizio Terazzi on Google

Un luogo di raccoglimento e di pace. Un rimedio naturale alla confusione e al disorientamento provocati dalla vita quotidiana. Peccato che venga scambiato per un parchetto da pic-nic in estate , con tutto il chiasso conseguente !!! A fare il pic-nic si va sul Sesia , nelle aree attrezzate : al Santuario si deve portare rispetto : li si prega e si medita .
A place of meditation and peace. A natural remedy for the confusion and disorientation caused by everyday life. Too bad it is mistaken for a picnic park in the summer, with all the consequent noise !!! To have a picnic you go to the Sesia, in the equipped areas: respect must be shown to the Sanctuary: they pray and meditate.
G
Gelmino Goffo on Google

Ho rivisto la fontana e il santuario dopo 63 anni ed è stato come un ritorno a casa dopo lunga assenza. L'ho trovata ben tenuta e abbellita dal filare di alberi che ornano l'ingresso. Da bambino ci ho giocato con i miei amici , li . Ricordo il bravo artista che costruiva la fontana esterna a mo' di tronchi e pali, e rimanevo li estasiato a guardare che incideva il cemento per ricavare la corteccia e i nodi dei tronchi. Sono felice di aver rivisto i miei luoghi d'infanzia. Ciao!
I reviewed the fountain and the sanctuary after 63 years and it was like a homecoming after a long absence. I found it well kept and embellished by the row of trees that adorn the entrance. As a child I played with my friends there. I remember the good artist who built the external fountain by way of trunks and poles, and I remained entranced to watch him engrave the concrete to obtain the bark and knots of the trunks. I am happy to have reviewed my childhood places. Bye!
T
Thea on Google

È un luogo veramente bello per fermarsi durante una passeggiata o un giro in bici: c'è un enorme prato, in parte coperto da alcune betulle, ma per il resto è completamente libero. Spesso vi si tengono fiere e mercatini, soprattutto nei giorni di festa. La storia della Chiesa è molto importante e risale a molti secoli fa. Se si passa da San Nazzaro è un must!
It is a really nice place to stop during a walk or a bike ride: there is a huge lawn, partly covered with some birch trees, but otherwise it is completely free. Fairs and markets are often held there, especially on holidays. The history of the Church is very important and goes back many centuries. If you pass by San Nazzaro it is a must!
E
Enrico Ripamonti on Google

La chiesa sorge isolata, sopra una sorgente. All'origine del culto c'è una formella in cotto dipinto che ritrae la Madonna e il Bambino: nel 1500 era appesa ad un rovere e meta di pellegrinaggi. La sacralità di terra, acqua e albero suggeriscono una frequentazione di questo luogo già in epoca pre-cristiana. L'attuale edificio (in perfette condizioni) è della metà del 1700 evoluzione di un precedente piccolo oratorio. Conserva all'interno affreschi di scuola valsesiana dipinti dai Peracino padre e figlio e dall'Avondo.
The church stands isolated, above a spring. At the origin of the cult there is a painted terracotta tile that portrays the Madonna and Child: in 1500 it was hung from an oak and a pilgrimage destination. The sacredness of earth, water and trees suggest that this place was already frequented in pre-Christian times. The current building (in perfect condition) dates back to the mid-1700s, an evolution of a previous small oratory. Inside it preserves frescoes from the Valsesian school painted by the father and son Peracinos and by the Avondo.

Write some of your reviews for the company Santuario della Madonna della Fontana

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *