Ciclovia Valle Brembana

4.6/5 based on 8 reviews

Contact Ciclovia Valle Brembana

Address :

Via Monte Grappa, 1, 24019 Zogno BG, Italy

Postal code : 24019
Website : http://www.valleserianabike.it/ciclabili/ciclabile-val-brembana.html
Categories :
City : Zogno

Via Monte Grappa, 1, 24019 Zogno BG, Italy
S
Simona Pecunia on Google

Spettacolare!!! Una delle più belle ciclabili della zona. La strada è per la maggior parte in piano, bisogna sempre considerare che comunque si sale di altitudine, anche se di poco, quindi anche se si è in piano una lieve salita c'è. Ci sono solo 3/4 punti in cui la ciclovia incrocia la provinciale ma sono tutti punti molto poco trafficati. Per passare una bella giornata in famiglia è davvero l'ideale. Bambini ok ma non troppo piccoli e freddo freddo in alcune gallerie. Ben tenuta, curatissima e molto pulita.
Spectacular!!! One of the most beautiful cycle paths in the area. The road is for the most part flat, you must always consider that in any case you go up in altitude, even if only slightly, so even if you are flat there is a slight climb. There are only 3/4 points where the cycle path crosses the provincial road but they are all points with very little traffic. To spend a nice day with the family it is really ideal. Children ok but not too small and cold cold in some galleries. Well maintained, well-kept and very clean.
L
Lorenzo Conserva on Google

Bellissima ciclabile, degna della sua fama. In giornate molto calde consigliato il bagno nel Brembo all'altezza del ponte di pietra prima del tratto finale verso Piazza Brembana. Zogno - Piazza Brembana andata / ritorno sono 45km e 325m di dislivello.
Beautiful cycle path, worthy of its fame. On very hot days, a swim in the Brembo is recommended at the stone bridge before the final stretch towards Piazza Brembana. Zogno - Piazza Brembana round trip are 45km and 325m in altitude.
l
luisaale1 on Google

Fatti 68 km alla portata dei miei bambini di 8 e 10 anni in mb. Bellissimo paesaggio con le gallerie e vedute del Brembo
Made 68 km within the reach of my 8 and 10 year olds in mb. Beautiful landscape with tunnels and views of the Brembo
A
Andrea Milesi on Google

La ciclo pedonale della val Brembana è veramente ma veramente bella. Caratterizzata da queste galleria, costruite per il vecchio trenino, dismesso ormai da anni. La ciclo pedonale che parte da Zogno ed arriva a Pizza Brembana e molto bella e abbastanza semplici anche x i bambini. La cosa che mi piace di più è che ti ritrovi in mezzo alla natura. Da provare sia in bici che a piedi.
The pedestrian cycle of the Brembana valley is truly, truly beautiful. Characterized by these tunnels, built for the old train, abandoned for years now. The pedestrian cycle that starts from Zogno and arrives at Pizza Brembana is very beautiful and quite simple even for children. The thing I like most is that you find yourself in the middle of nature. To try both by bike and on foot.
M
Massimo Nozza on Google

Veramente da fare, da Sombreno si arriva a Piazza Brembana pedalando sulla ex ferrovia della valle.
Truly to do, from Sombreno you get to Piazza Brembana pedaling on the former valley railway.
e
elisabetta minucci on Google

Fatta con marito e figlio di 9 anni la scorsa settimana. Bel percorso in leggera e costante salita e ben segnalato. A parte qualche attraversamento su strade poco trafficate quasi tutto il percorso si svolge su una linea dedicata, parecchio trafficata anche da runners e famigliole coi passeggini bisogna fare un po' di attenzione non credendosi al giro d'Italia e andare a velocità troppo sostenute. Si può fare una deviazione andando a visitare la casa museo di Arlecchino, salendo da un ponticello in pietra e seguendo una breve ma ripidissima mulattiera: noi l'abbiamo fatta bici in mano, fattibile....
Made with husband and 9 year old son last week. Nice route with a light and steady climb and well signposted. Apart from a few crossings on roads with little traffic, almost the entire route takes place on a dedicated line, quite busy even by runners and families with strollers, you have to be a little careful not believing in the tour of Italy and go at too high speeds. You can make a detour by visiting the Arlecchino house museum, climbing a stone bridge and following a short but very steep mule track: we made it by bike, doable ....
B
BIBOLAR NICOLAE MADALIN on Google

Super
l
luciana cortinovis on Google

Beautiful

Write some of your reviews for the company Ciclovia Valle Brembana

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *