Chiesa Santa Maria di Porto Salvo

4.7/5 based on 8 reviews

Contact Chiesa Santa Maria di Porto Salvo

Address :

Viale della Libertà, 98121 Messina ME, Italy

Categories :
City : Messina

Viale della Libertà, 98121 Messina ME, Italy
P
Pasquale Petito on Google

a
angela barrile on Google

C
Claudia Nicosia on Google

N
Nunzio Di Dio on Google

Un pezzo di storia messinese
A piece of Messina history
F
Filippo Marabello on Google

Messa di CL Messina
Mass of CL Messina
P
Pasquale Cananzi on Google

Riprende la cultura malgrado non sia parrocchia. Dinamica nel ripartire da antica tradizione.
Culture resumes despite not being a parish. Dynamic in restarting from ancient tradition.
R
Riccardo Samperi on Google

Uno dei luoghi da vedere a Messina è la Chiesa di Santa Maria di Porto Salvo. Per il culto alla Madonna di Porto Salvo venne istituita nel 1565 una Confraternita, su volontà dei marinai di invocare protezione per il loro lavoro ed i loro possedimenti. La chiesa è di modeste dimensioni e l’interno si sviluppa in un’unica navata, con scarse rimanenze di intonaco dipinto e delle decorazioni a stucco che in passato la caratterizzavano. Il presbiterio, terminante in un’abside semicircolare, è separato dalla navata centrale da un arco trionfale. La facciata reca un bassorilievo raffigurante la Madonna di Porto Salvo, ed è slanciata verso l’alto da un campanile a vela, prendendo spunto da edifici del barocchetto siciliano. Sia la facciata che la parte più alta della torre campanaria presentano elementi decorativi consistenti in vasi con fiamme, mentre il portale principale reca delle volute.
One of the places to see in Messina is the Church of Santa Maria di Porto Salvo. For the cult of the Madonna of Porto Salvo a Confraternity was established in 1565, at the will of the sailors to invoke protection for their work and their possessions. The church is modest in size and the interior develops into a single nave, with scarce remains of painted plaster and stucco decorations that characterized it in the past. The presbytery, ending in a semicircular apse, is separated from the central nave by a triumphal arch. The facade bears a bas-relief depicting the Madonna of Porto Salvo, and is slender upwards by a bell tower, taking inspiration from buildings of the Sicilian Baroque. Both the facade and the highest part of the bell tower have decorative elements consisting of vases with flames, while the main portal bears volutes.
N
NIMICA on Google

Ho avuto l'opportunità di conoscere questa chiesa quasi per caso. Trattasi di una chiesa molto luminosa, ad una sola navata ma ricca di pregevoli tele. Costruita negli anni cinquanta. È stata restaurata di recente in maniera ottimale.
I had the opportunity to get to know this church almost by accident. This is a very bright church, with a single nave but full of valuable paintings. Built in the 1950s. It has recently been beautifully restored.

Write some of your reviews for the company Chiesa Santa Maria di Porto Salvo

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *