San Giorgio dei Genovesi, Naples

3.4/5 based on 8 reviews

Contact San Giorgio dei Genovesi, Naples

Address :

Via Medina, 55, 80133 Napoli NA, Italy

Categories :
City : Napoli

Via Medina, 55, 80133 Napoli NA, Italy
D
Dimitriy Lukin on Google

С верху, с 25 этажа, она смотрится очень интригующе...
From the top, from the 25th floor, it looks very intriguing ...
D
Diego M on Google

È chiusa. Una delle tante chiese abbandonate di Napoli.
It's close. One of the many abandoned churches in Naples.
g
giuseppe senise on Google

é chiusa da tempo. l'unica cosa notevole una bellissima pianta di capperi sulle scale
has long been closed. the only remarkable thing is a beautiful caper plant on the stairs
M
M. Monti on Google

Bella facciata ..peccato sia completamente abbandonata
Nice facade .. too bad it's completely abandoned
A
Alessandro Balboni on Google

Volevo assolutamente visitare la chiesa di San Giorgio dei Genovesi. Da bravo ligure volevo visitare la chiesa eretta dai Genovesi in terra Partenopea. Purtroppo la chiesa non era accessibile. A giudicare dall'ingresso sembra anche abbastanza trascurata, a vedere i monconi di quello che doveva essere l'arco di ingresso mi si è stretto il cuore. Però l'effige di Genova, lo scudo di San Giorgio sorretto dai due Grifoni, splende (anche se un po' annerito) sulla facciata. Un altro pezzetto di Genova in giro per il mondo, in questa città che ho adorato proprio per i tanti punti in comune con la mia terra. Tornerò sperando di trovarla aperta e riportata agli antichi splendori!
I absolutely wanted to visit the church of San Giorgio dei Genovesi. As a good Ligurian I wanted to visit the church built by the Genoese in the Neapolitan land. Unfortunately the church was not accessible. Judging from the entrance it also seems quite neglected, my heart squeezed to see the stumps of what must have been the entrance arch. However, the effigy of Genoa, the shield of San Giorgio supported by the two Griffins, shines (even if a little blackened) on the facade. Another piece of Genoa around the world, in this city that I loved because of the many points in common with my land. I will return hoping to find it open and restored to its former glory!
G
Giovanna Scuola on Google

Nascosta tra i palazzi e i grattacieli, la cupola della chiesa cinquecentesca risplende luminosa e brillante come il mare e il sole del Golfo, come la vita dei vicoli del centro storico, come la mozzarella filante sulla pizza. Napoli sorprende sempre.
Hidden among the palaces and the skyscrapers, the dome of the sixteenth-century church shines bright and bright like the sea and the sun of the Gulf, like the life of the alleys of the old town, like the spinning mozzarella on pizza. Naples always surprises.
P
Pietro Magri on Google

La sua storia comincia nel 1525, quando i mercanti genovesi eressero una chiesa sotto l’infermeria di Santa Maria la Nova. Ma essendo qual luogo troppo angusto, nel 1587 ne edificarono una più grande con annesso un piccolo ospedale nei pressi di un teatro detto “Comedia”.
Its history begins in 1525, when Genoese merchants erected a church under the infirmary of Santa Maria la Nova. But being too narrow a place, in 1587 they built a larger one with a small hospital attached to a theater called "Comedia".
S
SALVATORE PATACCA on Google

La Chiesa di San Giorgio dei Genovesi ( o San Giorgio alla Commedia Vecchia )si erge nel centro storico di Napoli, in Via Medina. La struttura è tipicamente barocca e si eleva al di sopra di una gradinata realizzata nel XVII secolo per opera di Bartolomeo Picchiatti. All'interno della chiesa, che si presenta a Croce Latina con Navata unica rivestita da Stucchi e con una Cupola, conserva una gran quantità di opere d'arte,la più celebre delle quali è un dipinto di Battistello Caracciolo,Sant'Antonio risuscita un morto. Questa opera è una chiara testimonianza di quanto l'arte del del Caravaggio abbia influenzato quella epoca e l'artista,nonché la Pittura Napoletana.
The Church of San Giorgio dei Genovesi (or San Giorgio alla Commedia Vecchia) stands in the historic center of Naples, in Via Medina. The structure is typically Baroque and rises above a staircase built in the seventeenth century by Bartolomeo Picchiatti. Inside the church, which presents itself as a Latin cross with a single nave covered by stucco and with a dome, it preserves a large quantity of works of art, the most famous of which is a painting by Battistello Caracciolo, Sant'Antonio raises a dead. This work is a clear testimony of how much the art of Caravaggio influenced that era and the artist, as well as Neapolitan painting.

Write some of your reviews for the company San Giorgio dei Genovesi, Naples

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *