Michel Eggimann - Maestro liutaio a Roma

4.9/5 based on 8 reviews

Contact Michel Eggimann - Maestro liutaio a Roma

Address :

Via di Montoro, 13, 00186 Roma RM, Italy

Phone : 📞 +999988
Website : http://www.micheleggimann.com/
Categories :
City : Roma

Via di Montoro, 13, 00186 Roma RM, Italy
F
Francesco Peverini on Google

Giá il luogo e la zona di Roma é fonte di grande ispirazione artistica. La piccola bottega con i suoni del legno che viene levigato per i prossimi magnifici violini e viole, oltre alla scelta di quelli già ultimati, rendono per me, a Roma, un angolo di pace, amicizia e bellissimi suoni! Lo consiglio a chiunque abbia bisogno, a livello professionale, di una messa a punto o alla ricerca di fantastici violini moderni.
Already the place and the area of ​​Rome is a source of great artistic inspiration. The small workshop with the sounds of wood being polished for the next magnificent violins and violas, in addition to the choice of those already completed, make for me, in Rome, a corner of peace, friendship and beautiful sounds! I recommend it to anyone who needs, on a professional level, a set up or looking for fantastic modern violins.
F
Federico Regesta on Google

La bottega di Michel mi è stata consigliata da una persona di fiducia e infatti sono rimasto soddisfatto dell'ottimo lavoro e della messa a punto fatti sulla mia viola. Perfetta anche l'incrinatura che mi ha fatto Fabrizio. Inoltre sono persone splendide. Tornerò senz'altro!
Michel's workshop was recommended to me by a trusted person and in fact I was satisfied with the excellent work and fine-tuning done on my viola. The crack that Fabrizio made me is also perfect. They are also wonderful people. I will definitely be back!
F
Franco Angeli on Google

Ci sono luoghi in cui è evidente la sacralità del lavoro e dell'opera. Si entra nel laboratorio di Michel Eggimann come in un luogo di culto.
There are places where the sacredness of work and work is evident. You enter Michel Eggimann's workshop as if in a place of worship.
V
Viero Menapace on Google

La liuteria come la vita è fatta di meraviglie e delusioni, tutto sta a saperle riconoscere. Poco prima di andare da Eggimann, mi rivolsi ad un liutaio di un negozio di Roma est per un ponticello. Risultato: diapason 33,4 e ponte troppo basso. Lavoro sprecato e avanti con la ricerca..Trattandosi di un strumento italiano del 1919, colleghi e il mio archettaio consigliano il Maestro Eggimann. Al ritiro il violino è più che perfetto. Scopro così, e con splendida meraviglia, il come e il quando l'artigianato diventa arte. Ora M. Eggimann è il mio liutaio di riferimento. Vivamente consigliato.
Violin making, like life, is made up of wonders and disappointments, everything depends on knowing how to recognize them. Shortly before going to Eggimann's, I turned to a luthier in an east Rome shop for a little bridge. Result: 33.4 tuning fork and bridge too low. Wasted work and on with research .. Being an Italian instrument from 1919, colleagues and my bowmaker recommend Maestro Eggimann. Upon retirement the violin is more than perfect. In this way I discover, and with splendid wonder, how and when craftsmanship becomes art. Now M. Eggimann is my reference luthier. Highly recommended.
M
Mervit Nesnas on Google

Frequento la bottega di Michel Eggiman da molti anni da quando ha aperto il suo atelier in questo posto magico del mondo che è Campo de Fiori a Roma, dando voce sublime ai suoi strumenti. Ogni esperienza da lui è un momento magico, di profonda ammirazione e competenza di questo grande artista, diventato punto di riferimento per me e per molti colleghi violinisti e violisti. Lo affianca l'ottimo Fabrizio Fratocchi, cresciuto sotto la guida di Michel, diventando una garanzia sia per tutti i lavori ed incrinature agli archetti sia come liutaio. Non esitate a far loro visita, professionisti e persone eccelse, nel luogo più affascinante della città!
I have been attending Michel Eggiman's workshop for many years since he opened his atelier in this magical place in the world that is Campo de Fiori in Rome, giving a sublime voice to his instruments. Every experience with him is a magical moment, of deep admiration and competence of this great artist, who has become a point of reference for me and for many fellow violinists and violists. He is joined by the excellent Fabrizio Fratocchi, who grew up under the guidance of Michel, becoming a guarantee both for all the works and cracks on the bows and as a luthier. Do not hesitate to visit them, professionals and excellent people, in the most fascinating place in the city!
a
antonella cristofaro on Google

Ho conosciuto, grazie ad un incontro, un artista svizzero che vive in Italia, a Roma, in Trastevere. Ho riconsciuto la bellezza di Trastevere, di Roma e dell'Italia vivendo, grazie ad un incontro , l'arte di un bravissimo liutaio svizzero. Per qualche istante la mia città, il mio paese sono diventati il luogo dell'armonia. È stata la musica, il suono di un violino a condurmi sulla soglia della bottega-a me piace chiamarla così- di Michel, liutaio di Losanna che da anni si è trasferito a Roma. Una emozione vissuta tra corde e legni ricercati, riconosciuti dall'esperienza di chi riesce a restituire l'incanto del silenzio e del suono e del canto. Grazie Michel della tua preziosa arte! L
I met, thanks to an encounter, a Swiss artist who lives in Italy, in Rome, in Trastevere. I recognized the beauty of Trastevere, Rome and Italy by living, thanks to an encounter, the art of a talented Swiss luthier. For a few moments my city, my country have become the place of harmony. It was the music, the sound of a violin that led me to the threshold of the workshop - I like to call it that - by Michel, a luthier from Lausanne who has moved to Rome for years. An emotion lived between strings and refined woods, recognized by the experience of those who manage to restore the enchantment of silence and sound and singing. Thanks Michel for your precious art! L
w
walter zagato on Google

Michel Eggimann è un liutaio eccezionale! I suoi violìni sono meravigliosi! Suono potente e caldo , facili da suonare….. Ho suonato strumenti antichi molto importanti ma vi assicuro che ai violìni di Michel non manca nulla….anzi! Consiglio a tutti i violinisti di fare una visita a questo meraviglioso liutaio per provare i suoi violìni ( sempre che c’è ne siano in bottega)
Michel Eggimann is an exceptional luthier! His violinis are wonderful! Powerful and warm sound, easy to play ... .. I have played very important ancient instruments but I assure you that Michel's violinis lack nothing ... indeed! I recommend that all violinists pay a visit to this wonderful luthier to try out his violinis (as long as there are some in the workshop)
A
Ami Kurosaki on Google

Rented a fantastic violin for 200 euros a month. Thank you for a great time!

Write some of your reviews for the company Michel Eggimann - Maestro liutaio a Roma

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *