Church of Saint Lucia
4.7/5
★
based on 8 reviews
Contact Church of Saint Lucia
Address : | Strada Statale 5bis, 67047 Rocca di cambio AQ, Italy |
Phone : | 📞 +9898 |
Postal code : | 67047 |
Website : | https://www.roccadicambio.it/visite-santa-lucia/ |
Categories : | |
City : | Rocca Di Cambio |
D
|
Dorian Michels on Google
★ ★ ★ ★ ★ Mooie plaats kasteel vrij toegankelijk
Beautiful place castle freely accessible
|
A
|
Alberto Quacquarini on Google
★ ★ ★ ★ ★ Bellissimo il posto e bellissima la chiesa, da poco ristrutturata.
Beautiful place and beautiful church, recently renovated.
|
A
|
Alex Luciano on Google
★ ★ ★ ★ ★ Amo questo tipo di panorama, i borghi sono fantastici. Allego le foto per convincervi a venire.
I love this kind of landscape, the villages are fantastic. I attach the photos to convince you to come.
|
M
|
Marco Scarabello on Google
★ ★ ★ ★ ★ Una bellissima chiesa vicino rocca di cambio
A beautiful church near the rocca di Cambio
|
R
|
Rosaria Ianniello on Google
★ ★ ★ ★ ★ Affreschi bellissimi,dopo il terremoto è stata riaperta solo nel 2019 dopo un lungo restauro
Beautiful frescoes, after the earthquake it was reopened only in 2019 after a long restoration
|
m
|
maria nelly buongiorno on Google
★ ★ ★ ★ ★ Chiesa in via di restauro ma che è possibile visitare previo appuntamento telefonico (tutti molto cortesi e disponibili)
Belli gli affreschi e la visita interessante ed esaustiva
Consigliatissima!!!!
Church undergoing restoration but which can be visited by telephone appointment (all very courteous and available)
Beautiful frescoes and an interesting and comprehensive visit
Highly recommended !!!!
|
L
|
Luca Alimandi on Google
★ ★ ★ ★ ★ Un altro piccolo tesoro quasi sconosciuto ai più! Ed anche un bell'esempio di ritrovato interesse e cura di beni artistici, storici, religiosi e culturali da parte delle piccole amministrazioni e degli appassionati, che, con il loro impegno spesso volontario, contribuiscono a recuperare e far conoscere ad un pubblico sempre maggiore le mille e mille opere che la storia ci ha regalato nei secoli e nei millenni...
In questo caso si tratta di una bella chiesa del 1300, denominata originariamente "Abbazia di Santa Lucia in Rocca di Cagno", oggi "Chiesa di Santa Lucia a Rocca di Cambio ", che è stata recentemente restituita alla visita del pubblico grazie ad un corposo lavoro di restauro intrapreso dopo il terremoto del 2009, e terminato verso la fine del 2018.
Trattandosi di una chiesa che sorge in un luogo isolato e alquanto distante dal centro abitato, è tenuta chiusa per la maggior parte del tempo ed è possibile visitarla solo mediante prenotazione ed accompagnati da una guida, grazie appunto all'impegno di alcuni volontari che coltivano la passione per questo sito e per il loro piccolo Comune.
Belli e suggestivi sono soprattutto gli affreschi del 1300, forse della scuola di Giotto, che rappresentano una bellissima Ultima Cena, scene della vita di Gesù, l'Annunciazione, momenti della vita di Santa Lucia e altri Santi. La Cripta, in corso di restauro, non è al momento visitabile, ma c'è da sperare che con l'ultimazione dei lavori possa anch'essa essere restituita al pubblico.
Interessante anche la storia del ritrovamento di un piccolo sito abitativo antistante la facciata della chiesa, forse una volta parte dell'Abbazia (di cui però non si sono ancora trovati i resti), forse insediamento di una famiglia nobile o facoltosa che ha lasciato testimonianze di sé in particolare negli arredi di alcune tombe che testimonierebbero una comunità alquanto ricca per la media dell'epoca. Ci sono anche i resti di un'antica fonderia per la costruzione di campane.
Una visita, dunque, che mi sento di consigliare a chiunque sia di passaggio o si fermi per qualche giorno in villeggiatura nell'Altopiano delle Rocche.
Another little treasure almost unknown to most! And also a fine example of rediscovered interest and care of artistic, historical, religious and cultural assets by small administrations and enthusiasts, who, with their often voluntary commitment, contribute to recovering and making known to a growing public the a thousand and one works that history has given us over the centuries and millennia ...
In this case it is a beautiful church from the 1300s, originally called "Abbey of Santa Lucia in Rocca di Cagno", today "Church of Santa Lucia in Rocca di Cambio", which was recently returned to the public thanks to a full-bodied restoration work undertaken after the 2009 earthquake, and completed towards the end of 2018.
Being a church that stands in an isolated place and far from the inhabited center, it is kept closed for most of the time and it is possible to visit it only by booking and accompanied by a guide, thanks to the commitment of some volunteers who cultivate the passion for this site and for their small town.
Especially beautiful are the 1300 frescoes, perhaps from Giotto's school, which represent a beautiful Last Supper, scenes from the life of Jesus, the Annunciation, moments from the life of Saint Lucia and other saints. The Crypt, currently being restored, cannot be visited at the moment, but it is to be hoped that with the completion of the work it can also be returned to the public.
Also interesting is the history of the discovery of a small inhabited site in front of the facade of the church, perhaps once part of the Abbey (of which, however, the remains have not yet been found), perhaps the settlement of a noble or wealthy family who left evidence of in particular in the furnishings of some tombs that would witness a rather rich community for the average of the time. There are also the remains of an ancient bell foundry foundry.
A visit, therefore, that I would recommend to anyone passing through or staying for a few days on vacation in the Altopiano delle Rocche.
|
A
|
Annamaria Valenza on Google
★ ★ ★ ★ ★ Venne costruita nel XII sec., in stile romanico-gotico, su una costruzione preesistente visibile al di sotto della chiesa e faceva parte di un complesso monastico distrutto dal terremoto del 1703. La facciata a capanna composita, squadrata nella parte centrale dove alla fine del ‘600 è stato aggiunto un campanile a vela. Il portale, del XV secolo, presenta lateralmente una lesena e una colonnina con capitello corinzio, al di sopra un piccolo rosone del XII sec. Nel transetto sono visibili degli affreschi trecenteschi, con episodi della vita di Gesù, , Santa Lucia e Celestino V, i santi Eligio, Nicola da Tolentino, Pietro e Paolo. La testata sinistra del transetto è divisa orizzontalmente in tre registri: in quello inferiore c'è una raffigurazione insolita dell'Ultima Cena, in quanto, Gesù non è seduto al centro del tavolo ma è posto a capotavola nell'atto di benedire il pane ed il vino. I nomi degli apostoli, i cui sguardi sono rivolti a sinistra verso Gesù, sono riportati ai lati delle figure. Un’altra particolarità è la presenza di san Paolo inserito al posto di Giuda.
It was built in the 12th century, in Romanesque-Gothic style, on a pre-existing building visible below the church and was part of a monastic complex destroyed by the 1703 earthquake. The composite gabled façade, squared in the central part where at the end of the '600 a bell gable was added. The portal, from the fifteenth century, has a pilaster laterally and a column with a Corinthian capital, above a small rose window from the twelfth century. In the transept there are fourteenth-century frescoes with episodes from the life of Jesus, Santa Lucia and Celestino V, the saints Eligio, Nicola da Tolentino, Pietro and Paolo. The left head of the transept is divided horizontally into three registers: in the lower one there is an unusual representation of the Last Supper, as Jesus is not seated in the center of the table but is placed at the head of the table in the act of blessing the bread and the wine. The names of the apostles, whose eyes are turned left towards Jesus, are shown on the sides of the figures. Another peculiarity is the presence of Saint Paul inserted in the place of Judas.
|
Write some of your reviews for the company Church of Saint Lucia
Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information
Nearby places in the field of Tourist attraction, Catholic church,
Nearby places Church of Saint Lucia