Chiesa Maria SS Monserrato

5/5 based on 7 reviews

Contact Chiesa Maria SS Monserrato

Address :

Via Monserrato, 12, 87057 Calvisi CS, Italy

Postal code : 87057
Categories :
City : Calvisi

Via Monserrato, 12, 87057 Calvisi CS, Italy
A
Anselmo Filice on Google

R
Rita Bevacqua on Google

M
Marco Scavo on Google

Chiesa antica e bellissima
Ancient and beautiful church
o
ocean blues on Google

Bellissima e suggestiva
Beautiful and evocative
a
aldo on Google

Altra chiesa di Scigliano tenuta bene. La ricordo dai tempi della scuola. Ora restaurata è bellissima nella sua semplicità e storicità. Grazie alle attenzioni del parroco.
Another well-kept church in Scigliano. I remember her from school. Now restored it is beautiful in its simplicity and historicity. Thanks to the attention of the parish priest.
S
SciglianoPanoramico TheWebSite on Google

Gigantesco stabile che comprende oltre il Santuario della SS Madonna di Monserrato del XVII secolo, anche un ex Convento dei vocazionisti con annesso un Ex Ginnasio, ora ristrutturato e trasformato in Centro di Accoglienza per rifugiati e profughi. Dotato di numerose stanze e servizio dispone anche di connessione WiFi. Si evidenzia che nel Santuario sono conservate le reliquie di un Martire.
A gigantic building that includes, beyond the Sanctuary of the Holy Virgin of Monserrato of the seventeenth century, also a former Vocationist Convent with an annexed former Gymnasium, now restored and transformed into a Reception Center for refugees and refugees. Equipped with numerous rooms and service, it also has WiFi connection. It should be noted that the relics of a martyr are preserved in the sanctuary.
I
Ing. Piero Petrisano Promotore Finanziario on Google

La Chiesa di Monserrato è situata a circa 700 m slm, circa 1 km sopra l' abitato di Calvisi, che è la Frazione centrale di Scigliano. È databile alla fine del sec XVIII e fu eretta in seguito ad un evento ritenuto miracoloso. Ammirata la bella facciata con portale in tufo e timpano ed il basso campanile, che guardano a occidente, alla Valle del Savuto, entri e ti colpisce il fatto che l' interno, maestoso, a 3 navate, è incompiuto; infatti l' intonaco e gli intarsi partono dal bellissimo altare centrale, in marmi policromi e stucchi, e arrivano a circa metà della chiesa, poi i pilastri e i muri sono a muratura grezza, anch'essa ugualmente bella nella sua semplicità, realizzata in pietra e scaglie. Nella navata di destra, la baretta con le spoglie di San Giustino, un martire cristiano. In quella di sx un antico confessionale, una acquasantiera in marmo verde con piedistallo e varie statue di Santi. La Chiesa fa parte di un grande complesso, noto come " Il Ginnasio", che fu un centro di cultura e punto di riferimento per la Calabria citeriore, istituito nel 1790 dal sacerdote D. Giuseppe Arcuri. Fino agli anni 60 ospitava i Padri Vocazionisti, la Scuola Media, un Convitto per gli studenti ed ora è adibito a centro di accoglienza per immigrati. Il luogo è panoramico, un belvedere sulla Bassa Valle del Savuto che corre verso la foce, nel Tirreno, e al tramonto sono visibili le sagome delle Isole Eolie. A poche decine di metri, il cimitero monumentale di Scigliano. La festa viene celebrata la seconda domenica di luglio ed è molto sentita dai fedeli e si tiene anche una fiera con tanti espositori. Da bambino, ricordo che in questa fiera alcuni contadini vendevano i fichid'india e li sbucciavano in diretta a mani nude, incuranti delle spine e poi vendevano anche i primi pomodori.
The Church of Monserrato is located about 700 m asl, about 1 km above the town of Calvisi, which is the central hamlet of Scigliano. It can be dated to the end of the 18th century and was erected following a miraculous event. Admired the beautiful façade with tuff portal and tympanum and the low bell tower, which look west, to the Savuto Valley, you enter and you are struck by the fact that the interior, majestic, with 3 naves, is unfinished; in fact the plaster and the inlays start from the beautiful central altar, in polychrome marble and stucco, and reach about half of the church, then the pillars and walls are in rough masonry, also equally beautiful in its simplicity, made of stone and flakes. In the right aisle, the small bar with the remains of San Giustino, a Christian martyr. In the left one an ancient confessional, a green marble stoup with a pedestal and various statues of saints. The Church is part of a large complex, known as "Il Ginnasio", which was a center of culture and a point of reference for the lower Calabria, established in 1790 by the priest D. Giuseppe Arcuri. Until the 1960s it housed the Vocationist Fathers, the Middle School, a boarding school for students and is now used as a reception center for immigrants. The place is panoramic, a lookout over the Lower Savuto Valley that runs towards the mouth, in the Tyrrhenian Sea, and at sunset the silhouettes of the Aeolian Islands are visible. A few tens of meters away, the monumental cemetery of Scigliano. The festival is celebrated on the second Sunday of July and is very much felt by the faithful and there is also a fair with many exhibitors. As a child, I remember that in this fair some farmers sold prickly pears and peeled them live with their bare hands, regardless of the thorns and then also sold the first tomatoes.

Write some of your reviews for the company Chiesa Maria SS Monserrato

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *