Chiesa Di Badia A Settimo

4.6/5 based on 8 reviews

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Via S. Lorenzo a Settimo, 19, 50018 Scandicci FI, Italy
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Fiorenzo Burattin on Google

Badia bellissima in ristrutturazione grazie alla SAVINO DEL BENE. Suggestiva location della tomba del poeta DINO CAMPANA
Beautiful Badia under renovation thanks to SAVINO DEL BENE. Suggestive location of the tomb of the poet DINO CAMPANA
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Segni dell'Auser on Google

Un raffinato monumento del Tardo Rinascimento in cui è possibile anche leggere i relitti della fondazione medievale. La sobrietà esalta affreschi e rilievi, permette di apprezzare adeguatamente i monumenti funerari del secolo XI, in un contesto paesaggistico fortunatamente separato da lembi di verde da un'urbanizzazione del XX secolo decisamente sciatta.
A refined monument of the Late Renaissance in which it is also possible to read the relics of the medieval foundation. The sobriety enhances the frescoes and reliefs, allowing you to adequately appreciate the funerary monuments of the 11th century, in a landscape context fortunately separated by strips of green from a decidedly sloppy 20th century urbanization.
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Edmund Mart on Google

Fin dal X secolo è attestato nel piviere di San Giuliano a Settimo un oratorio dedicato a San Salvatore, al quale nel 988 il conte Adimaro donò i diritti sulle chiese di San Martino alla Palma e di San Donato a Lucardo. Tale donazione venne confermata dieci anni dopo dall'imperatore Ottone III[3]. L'oratorio attirò l'attenzione dei conti Cadolingi che nel 1004 vi chiamarono i benedettini cluniacensi affinché vi fondassero un'abbazia[4]. La scelta dei Cadolingi non era dettata solo da fervore religioso ma si inseriva in un ampio disegno per il controllo del territorio attraverso la fondazione di castelli e monasteri per poter mantener intatto il loro patrimonio fondiario e per poterlo anche difendere; tali monasteri venivano fondati sempre nei pressi di importanti vie stradali e fluviali. Nel corso dell'XI secolo il patrimonio dell'abbazia aumentò considerevolmente grazie a donazioni che portarono il cenobio ad avere influenza su territori lontani; emblematica ad esempio è la donazione di beni nel Mugello fatta dal conte Guglielmo per poter creare un feudo cadolingio tra Toscana ed Emilia. Sempre nello stesso secolo il monastero adottò la riforma Vallombrosana sotto l'influenza dello stesso Giovanni Gualberto. Il 13 febbraio 1068 di fronte alla chiesa si tenne la famosa prova del fuoco fatta da Pietro Igneo per dimostrare la rettitudine dei Vallombrosani e la corruzione del vescovo Pietro Mezzabarba; tra il 1073 e il 1076 i priori vallombrosani si riunirono spesso qui.
Since the tenth century an oratory dedicated to San Salvatore has been attested in the parish of San Giuliano a Settimo, to which in 988 Count Adimaro gave the rights to the churches of San Martino alla Palma and San Donato a Lucardo. This donation was confirmed ten years later by Emperor Otto III [3]. The oratory attracted the attention of the Cadolingi counts who in 1004 called the Cluniac Benedictines there to found an abbey [4]. The choice of the Cadolingi was not dictated only by religious fervor but was part of a broad plan for the control of the territory through the foundation of castles and monasteries in order to keep their landed patrimony intact and also to be able to defend it; these monasteries were always founded near important road and river routes. During the 11th century the patrimony of the abbey increased considerably thanks to donations that led the monastery to have influence on distant territories; emblematic, for example, is the donation of goods in Mugello made by Count Guglielmo in order to create a Cadolingian fiefdom between Tuscany and Emilia. Also in the same century the monastery adopted the Vallombrosan reform under the influence of Giovanni Gualberto himself. On February 13, 1068 in front of the church was held the famous test of fire made by Pietro Igneo to demonstrate the righteousness of the Vallombrosans and the corruption of the bishop Pietro Mezzabarba; between 1073 and 1076 the Vallombrosan priors often met here.
P
Paola Velasquez Guimaraes on Google

Bellisimo?
a
alessandro cuppone on Google

Top
E
Ellie Silvestrin on Google

Very beautiful
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nondas papamichael on Google

Wonderful monument. Pity it is temporarily closed to the public.
C
Claudia Contena on Google

Charming place if only it was possible to visit it! We met people who only said it was forbidden to visit inside the garden and the cloister. It's a pity, I hope that soon things will change, because it's one of the most interesting church I have seen in Tuscany. It seems like a fusion between a castle and a monastery with a drawbridge and a crypt.

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