Teatro dell'arca - Casa Circondariale Marassi

4.6/5 based on 8 reviews

Contact Teatro dell'arca - Casa Circondariale Marassi

Address :

Via Clavarezza, 16/25, 16139 Genova GE, Italy

Phone : 📞 +989
Website : http://www.teatronecessariogenova.org/
Categories :
City : Genova

Via Clavarezza, 16/25, 16139 Genova GE, Italy
E
Enrico Dagnino on Google

s
shanereel on Google

F
Fabio Grubesich on Google

Umanità
Humanity
E
Eugenio “el Pato” Bardelli on Google

Fantastico...una grande prova di orgoglio e di "fare Arte" per Genova e per l Italia.
Fantastic ... a great test of pride and "making art" for Genoa and Italy.
R
Roberto Maria Benedetti on Google

Una grande realizzazione, grazie alla Direttrice e al Rotary, all'interno del carcere, utile per il reinserimento dei condannati
A great achievement, thanks to the Director and Rotary, inside the prison, useful for the reintegration of the condemned
G
Guido de vecchi on Google

Una esperienza intensa e emozionante, la prova che azioni di profonda socialità e condivisione sono possibili in qualsiasi luogo fisico o mentale. Un teatro con una marcia in più.
An intense and exciting experience, the proof that actions of profound sociality and sharing are possible in any physical or mental place. A theater with something extra.
S
Simonetta Maione on Google

2018 Torno il 14 ottobre 2018 al Teatro dell'arca per il concerto della banda di piazza Caricamento diretta da Davide Ferrari. Energia allo stato puro trasmessa in crescendo a un pubblico partecipe e caloroso. Sintonia perfetta fra i componenti con momenti di commozione profonda quando si leva il canto per Angela e il suo piccolo nato a Genova dopo il viaggio su un barcone in fuga dalla Nigeria. Domani si replica per i detenuti. Quanta gioia porterà loro questo spettacolo? Bello pensare che sia l'esordio della prima rassegna di musica e teatro civile. I genovesi devono abituarsi a pensare che anche questo è il loro teatro. 2017 Ho assistito qui a uno straordinario concerto del chitarrista Paolo Schianchi il 6 maggio 2017 sera. Un teatro vero, con ampio palcoscenico, comode sedute e un'ottima acustica, diventa elemento di contatto fra la città e il carcere. Emozionante in sé l'esibizione di un musicista eccezionale per tecnica, doti interpretative e qualità umane. L'emozione più forte: l'applauso reciproco fra i detenuti e il pubblico, seguito a un "grazie di essere venuti" gridato da un detenuto, come si usa con gli ospiti alla fine di una serata trascorsa in compagnia... e l'augurio di una buonanotte che immagino essere stata migliore di altre per tutti; anche se è stato inevitabile confrontare quella di chi è uscito per tornare a casa e quella di chi è rientrato in cella. Qui la detenzione può divenire davvero rieducazione e recupero e la pena percorso verso una libertà riconquistata, anche attraverso la cultura e il contatto con la società.
2018 I will be back on October 14, 2018 at the Teatro dell'Arca for the concert of the band in piazza Loading directed by Davide Ferrari. Pure energy transmitted in crescendo to a sympathetic and warm audience. Perfect harmony between the members with moments of deep emotion when the song is raised for Angela and her baby born in Genoa after the voyage on a boat fleeing Nigeria. Tomorrow we repeat for the inmates. How much joy will this show bring them? Nice to think that this is the debut of the first review of music and civil theater. The Genoese must get used to thinking that this is also their theater. 2017 I attended here an extraordinary concert by the guitarist Paolo Schianchi on May 6, 2017 evening. A real theater, with a large stage, comfortable seats and excellent acoustics, becomes an element of contact between the city and the prison. Exciting in itself is the performance of an exceptional musician for technique, interpretative skills and human qualities. The strongest emotion: the mutual applause between the prisoners and the public, followed by a "thank you for coming" shouted by an inmate, as is used with guests at the end of an evening spent in company ... 'wish for a goodnight which I imagine was better than others for everyone; even if it was inevitable to compare that of those who went out to go home and that of those who returned to the cell. Here detention can truly become re-education and recovery and the punishment path towards a regained freedom, also through culture and contact with society.
u
umberto marini on Google

Mb

Write some of your reviews for the company Teatro dell'arca - Casa Circondariale Marassi

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *