Santuario Di Santa Maria Di Valverde

4.6/5 based on 8 reviews

Contact Santuario Di Santa Maria Di Valverde

Address :

Piazza del Santuario, sn, 95028 Valverde CT, Italy

Phone : 📞 +997
Postal code : 95028
Website : http://www.santuariomadonnadivalverde.it/
Categories :
City : Valverde

Piazza del Santuario, sn, 95028 Valverde CT, Italy
i
ignazio Mocciaro on Google

Bello e suggestivo. Anche se di santuario non ha parvenza. Si trova in pieno centro e si affaccia su una bella piazza, tenuta molto bene in ordine
Beautiful and evocative. Even if it has no semblance of a sanctuary. It is located in the center and overlooks a beautiful square, very well kept
S
Salvatore Virzì on Google

Il monumento più importante di Valverde, di sicura origine medievale, per il quale arrivano molti pellegrini e che si erge nella piazza centrale del paese, è il Santuario di Maria Santissima di Valverde. Valverde, con la sua posizione e vicinanza ai più grandi collegamenti viari, è facilmente raggiungibile e il Santuario è un luogo che vale la pena visitare.
The most important monument of Valverde, of sure medieval origin, for which many pilgrims arrive and which stands in the central square of the town, is the Sanctuary of Maria Santissima di Valverde. Valverde, with its location and proximity to the major road links, is easily accessible and the Sanctuary is a place worth visiting.
G
Giuseppe Garaffo on Google

Situato nel piacevole contesto di un curatissimo slargo urbano, il Santuario di Valverde presenta una gradevole architettura, con l'annesso convento il cui portico si affaccia sulla piazza. Dall'esterno è evidente che l'edificio ha subito numerose variazioni e aggiunte nei secoli; l'interno si presenta con un discreto impianto neoclassico, con qua e là degli inserti settecenteschi. Anomala la planimetria, con una navata centrale e un'unica, asimmetrica navata laterale sul lato sinistro della chiesa. L'abside, dietro il presbiterio, non è semicircolare ma retto, ed è caratterizzato da una tripartizione con lesene di ordine composito, all'interno della quale un affresco rappresenta un tendone, con una tale verosimiglianza da costringere l'osservatore a guardare con attenzione, per capire che non è vero ma dipinto. Sul lato sinistro, addossato ad un pilastro a circa tre quarti della navata, un altare con uno splendido e coloratissimo intarsio di marmi riporta l'immagine della Madonna venerata nel Santuario. Il luogo ha un suo particolare misticismo, e consente il raccoglimento e la preghiera, oltre che essere interessante dal punto di vista artistico e architettonico.
Located in the pleasant setting of a well-kept urban area, the Sanctuary of Valverde has a pleasant architecture, with the adjoining convent whose portico overlooks the square. From the outside it is evident that the building has undergone numerous variations and additions over the centuries; the interior shows a discreet neoclassical layout, with here and there eighteenth-century inserts. The plan is anomalous, with a central nave and a single, asymmetrical lateral nave on the left side of the church. The apse, behind the presbytery, is not semicircular but straight, and is characterized by a tripartition with pilasters of composite order, within which a fresco represents a big top, with such a verisimilitude that the observer is forced to watch carefully , to understand that it is not true but painted. On the left side, leaning against a pillar at about three quarters of the nave, an altar with a splendid and colorful marquetry inlay shows the image of the Madonna venerated in the Sanctuary. The place has its own particular mysticism, and allows meditation and prayer, as well as being interesting from an artistic and architectural point of view.
A
Antonella Giannone on Google

Un luogo di culto suggestivo che è curato nei particolari ma rispetta sacralità e l'intimità del culto. L'aspetto per i marmi, gli stucchi e la pietra bianca che, con piccoli insetti colorati, rendono luminoso e lucente l'interno a contrasto con il mobilio color mogano e l'organo dorato che impreziosiscono ulteriormente il tutto. Da osservare l'altare e la colonna del miracolo davvero molto belli ed emozionanti.
A suggestive place of worship that is studied in detail but respects the sacredness and intimacy of the cult. The appearance for the marbles, the stuccos and the white stone which, with small colored insects, make the interior bright and shiny in contrast with the mahogany-colored furniture and the gilded organ which further embellish the whole. To observe the altar and the miracle column really very beautiful and exciting.
M
Massimo Turrisi on Google

Amen
F
Francesco Tosto on Google

Nice place to be
N
Natalio De Pina on Google

The Music is Good... Relaxing!!
S
Sabrina Marlene Messina Mezzosoprano on Google

Super

Write some of your reviews for the company Santuario Di Santa Maria Di Valverde

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *