La Scialeria

4.3/5 based on 8 reviews

Contact La Scialeria

Address :

87038 San Lucido CS, Italy

Phone : 📞 +997
Postal code : 87038
Categories :
City : San Lucido

87038 San Lucido CS, Italy
P
Paola Sessa on Google

Locale caratteristico, collocato nel cuore del centro storico, i prodotti sono di qualità e soprattutto i salumi sono davvero eccellenti, il vino si sposa benissimo con i prodotti da degustare. Consigliata per passare una serata conviviale e in piena tranquillità.
Characteristic place, located in the heart of the historical center, the products are of quality and above all the salamis are really excellent, the wine goes well with the products to be tasted. Recommended to spend a convivial evening in complete tranquility.
p
paola antonietta meo on Google

Una bomboniera nel centro storico di San Lucido dove si potranno gustare gli antichi sapori degli affettati e dei formaggi calabri. Il tutto accompagnato da pane casereccio locale, buon vino e da sorrisi, in un miscuglio con la antica e calorosa ospitalità calabrese.
A Bijou in downtown San Lucido where you can enjoy the traditional flavors of the Calabrian cold cuts and cheeses. All accompanied by local homemade bread, good wine and smiles, in a mixture with the ancient and warm Calabrian hospitality.
A
Alessandro Paternoster on Google

Sono stato ieri con i miei genitori.esperienza tragica e imbarazzante.vino rosso servito a 8 gradi!!!!! Prezzi a dir poco pazzeschi .5 euro per un panino piccolo e duro dirò forse una bugia dicendo che era del giorno prima!!!!!.sconsiglio vivamente di andarci a mangiare e consiglio ai proprietari di visitare il sito old America una panineria di Moncalieri provincia di torino dove i panini costano euro 3.50 e le dimensioni sono il triplo di quello che ci hanno servito ieri.concluderei dicendo che al posto di la scialeria si dovrebbe chiamare la porcheria!!!!!
I was yesterday with my parents. Tragic and embarrassing experience. Red wine served at 8 degrees !!!!! Prices to say the least crazy .5 euros for a small and hard sandwich I will say maybe a lie saying that it was the day before !!!!!. I strongly advise against going there to eat and I advise the owners to visit the site old America a sandwich of Moncalieri province of turin where the sandwiches cost 3.50 euros and the dimensions are three times what they served us yesterday. I would conclude by saying that instead of the shawls you should call the rubbish !!!!!
V
Vincenzo Esposito on Google

Sopravvalutato (se di parla di prodotti tipici) per i miei gusti meglio se andate in salumeria e vi fate un panino il tagliere é l'unica cosa discreta ma a mio parere non ne vale la pena
Overrated (if you are talking about typical products) for my taste, better if you go to the delicatessen and make yourself a sandwich the cutting board is the only discreet thing but in my opinion it is not worth it
G
G. P. on Google

Scialeria fa rima con mosceria. Ci siamo stati ieri per cena. Abbiamo ordinato una fresa e un tagliere di salumi e formaggi (quindi nulla da cucinare) attesa: 1 ora e 10 minuti. Tempi biblici! In cucina c'è da migliorare parecchio. La bruschetta arrivata, diciamo che era "normale", nulla di speciale, diciamo come la fai a casa, ma i formaggi erano da supermercato: un tipo di formaggio era troppo stagionato, quasi immangiabile e ne hanno portato tre pezzi, altri tre pezzi tipo galbanino e due pezzi di una sorta di provola affumicata salatissima (Il miele e la marmellata da accompagnamento scritto nel menù lo abbiamo dovuto chiedere perché non lo avevano portato). Il vino più economico della casa (scialeria la rupe) è da evitare assolutamente, costa 6 euro ma ne vale 2, imbevibile, meglio spendere qualcosa in più. Malgrado tutto ho dato 4 stelle perché va sicuramente premiata la solerzia dei camerieri, la buona musica di fondo, la location, ma soprattutto l'economicità: in due abbiamo pagato 20 euro, di cosa lamentarsi?! Tutto sommato da provare.
Scialeria rhymes with mosceria. We were there yesterday for dinner. We ordered a cutter and a platter of cold cuts and cheeses (so nothing to cook) waiting: 1 hour and 10 minutes. Biblical times! There's a lot of improvement in the kitchen. The bruschetta arrived, let's say it was "normal", nothing special, let's say how you do it at home, but the cheeses were from the supermarket: one type of cheese was too seasoned, almost inedible and they brought three pieces, another three pieces galbanino and two pieces of a sort of very salty smoked provola (the honey and the accompanying jam written on the menu we had to ask because they had not brought it). The cheapest wine in the house (scialeria la rupe) is to be avoided absolutely, it costs 6 euros but it is worth 2, undrinkable, better to spend a little more. In spite of everything I gave 4 stars because the diligence of the waiters, the good background music, the location, but above all the economy must surely be rewarded: in two we paid 20 euros, what to complain about ?! All in all to try.
E
Eric Channel on Google

Idea originale Sicuramente questo è un locale con un ottimo potenziale. Bella la location, bella l’idea, bella l’atmosfera, bello come è stato pensato il tutto. Sicuramente autentico, non la solita pizzeria o bar, ma qualcosa che nella sua semplicità risulta vincente. Sia le frise che il panino sono davvero ottime e farcite con ingredienti di ottima qualità, davvero genuini. È un posto che parla di San Lucido e parla di Calabria e ti fa sentire a casa. Si, in questo locale davanti ad una frisa, un panino con una mortadella gustosissima e un buon bicchiere di vino, ti senti come a casa. Senza dubbio una bella realtà per una San Lucido che deve ancora crescere molto ma che sta facendo grandi passi grazie alla volontà e l’impegno di tanti giovani che amano la propria terra e vogliono fare sempre qualcosa di meglio per valorizzarla. Mi riservo dal dare 5 stelle semplicemente perché qualcosina da migliorare c’è e spero di darle alla mia prossima visita. - Il servizio seppur buono, ha ancora bisogno di una spinta in più, piccole accortezze e un po’ più di allegria ed energia per un locale molto vivace. - Al tagliere aggiungerei qualcosa in più, eviterei la scelta tra sott’olio o marmellate per i formaggi ma metterei entrambi, la marmellata di fichi da accompagnare al formaggio e le melanzane sotto olio che abbiamo mangiato erano spaziali. Sostituirei il pane scelto, con uno un po’ più gustoso, magari integrale, casereccio o di miglio essendo tipico della nostra zona. Al tagliere aggiungerei anche qualcosina in più per arricchirlo. - A fine pasto metterei un dolce, tipico ovviamente. In ultimo eviterei di servire un panino non integro ma con i pezzi assemblati, perché difficile da mangiare e poi non è carino. Comunque è un locale che consiglierò per la freschezza e la genuinità del prodotto offerto oltre che per l’originalità. Spero i miei consigli serviranno solo a migliorare e non vengano presi come critiche.
Original idea Surely this is a place with great potential. Beautiful location, beautiful idea, beautiful atmosphere, beautiful as it was all designed. Certainly authentic, not the usual pizzeria or bar, but something that in its simplicity is a winner. Both the frize and the sandwich are really good and stuffed with excellent quality ingredients, really genuine. It is a place that speaks of San Lucido and speaks of Calabria and makes you feel at home. Yes, in this place in front of a frisa, a sandwich with a tasty mortadella and a good glass of wine, you feel at home. Without a doubt a beautiful reality for a San Lucido that has yet to grow a lot but is making great strides thanks to the will and commitment of many young people who love their land and always want to do something better to enhance it. I reserve the right to give 5 stars simply because there is something to improve and I hope to give them on my next visit. - The service, although good, still needs an extra boost, small attentions and a little more joy and energy for a very lively venue. - At the cutting board I would add something more, I would avoid the choice between oil or jams for cheeses but I would put both, the fig jam to go with cheese and the aubergines in oil that we ate were spatial. I would replace the chosen bread, with a little more tasty, maybe wholemeal, homemade or millet being typical of our area. I would also add a little something to the chopping board to enrich it. - At the end of the meal I would put a dessert, typical of course. Lastly I would avoid serving a sandwich that is not intact but with the pieces assembled, because it is difficult to eat and then it is not pretty. However it is a place that I will recommend for the freshness and genuineness of the product offered as well as for the originality. I hope my advice will only improve and not be taken as criticism.
G
Gianni Matera on Google

Le novità a volte sono buone a volte cattive,e questa è decisamente cattiva. Locale piccolo angusto con posti a sedere fuori,panini freddi frese dure e taglieri miseri,ho preso un panino con salciccia e rape ,che delusione la salsiccia affettata,poi parlando con dei signori del posto ci hanno detto che è una salumeria ,perché i proprietari hanno un super mercato ,quindi la roba non e quella che dicono ma e tutta roba da super mercato ,vino schifoso messo in bottiglie col loro logo ,ma è quello delle damingiane da 5lt da 3,50€ ,un panino una fresina e una bottiglia di vino 22€ pazzesco,bocciato
The news is sometimes good, sometimes bad, and this is definitely bad. Local cramped little seating outside, cold sandwiches harsh cutters and cutting boards miserable, I took a sandwich with sausage and turnips, which disappointed the sliced ​​sausage, then talking to the local lords have said it is a delicatessen, because owners they have a super market, so the stuff is not what they say but it's all super market stuff, lousy wine put in bottles with their logo, but it's the 5lt damingian of 3.50 €, a fresina sandwich and a bottle of wine € 22 crazy, failed
P
Patrick Zaina on Google

Been there already twice and will return for sure, it’s the place which was missing in San Lucido; in the middle of the characteristic old town with genuine food and wine (I had the “Zero-wines”). The staff matches the calabrese scenery perfectly, a bit raw but very hearty. The relaxing ambience is perfect to enjoy a warm summer evening with a good glass of wine and surprising local appetizers. Definitely a place to make friends. One little suggestion to the owners from my side, although the beer selection is good, it doesn’t match the other offerings in terms of local products, please find some great local beers for me!

Write some of your reviews for the company La Scialeria

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *