La Castelluccia - il fortino di Ferdinando IV

3.9/5 based on 8 reviews

Contact La Castelluccia - il fortino di Ferdinando IV

Address :

Castelluccia, Via Michele Santoro, 81100 Caserta CE, Italy

Website : http://caserta.arte.it/guida-arte/caserta/da-vedere/monumento/castelluccia-5156
Categories :
City : Caserta

Castelluccia, Via Michele Santoro, 81100 Caserta CE, Italy
G
Gennaro Maiello on Google

S
Sky Mesterson (Sky Mesterson) on Google

Bellissima
Gorgeous
S
Simone D'Angelo on Google

Parco bello, bosco selvaggio ed ombroso. Ma mal tenuta la cappellina interna
Beautiful park, wild and shady wood. But the internal chapel was poorly maintained
T
Tiziana on Google

Molto carina ma potrebbero valorizzarla di più…
Very nice but they could enhance it more ...
E
Erika Romeo on Google

Edificio cinquecentesco ricostruito nel 1769 in forma di fortezza in miniatura presso il quale il giovane Ferdinando IV si esercitava in finte battaglie. Un pò trascurato il giardino intorno.
Sixteenth-century building rebuilt in 1769 in the form of a miniature fortress where the young Ferdinand IV practiced in mock battles. A little neglected the garden around.
c
carlamaria modena on Google

È davvero curioso e da visitare anche questo angolo del parco della Reggia. Da zona di addestramento militare a luogo di svago per i giovani nobili della Reggia, con il suo fossato in miniatura (l'acqua arriva dalla "peschiera grande"), il labirinto di siepe, un mini gazebo di gusto orientale. Il fortino è molto ben restaurato, le sale non sono arredate. Nel periodo covid la vegetazione si è forse un po' espansa, ma stanno sistemando. Le magnolie e le araucarie davanti all'ingresso della torretta sono piante stupende e molto fotogeniche.
This corner of the park of the Reggia is also really curious and worth visiting. From a military training area to a place of recreation for the young nobles of the Palace, with its miniature moat (the water comes from the "large fish pond"), the hedge labyrinth, a mini gazebo with an oriental taste. The fort is very well restored, the rooms are not furnished. In the covid period the vegetation has perhaps expanded a bit, but they are settling down. The magnolias and araucarias in front of the entrance to the tower are beautiful and very photogenic plants.
s
sergio on Google

Non visitabile, letteralmente immersa in una pozza schifosa. Tutto intorno incuria. Eppure c’è una interessante descrizione sulla mappa ufficiale della Reggia. Una vera vergogna.
Not open to visitors, literally immersed in a lousy puddle. All around neglect. Yet there is an interesting description on the official map of the Palace. A real shame.
N
Nicolò Lazzati on Google

Piccola fortificazione all'interno della zona più vecchia del parco. Interessante la struttura del fossato e dei ponti levatoi. La struttura non é tenuta benissimo nella parte interna.
Small fortification within the oldest part of the park. The structure of the moat and drawbridges is interesting. The structure is not kept very well on the inside.

Write some of your reviews for the company La Castelluccia - il fortino di Ferdinando IV

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *