Facella Officina autorizzata Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ufficiali Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ed officina plurimarche
4.3/5
★
based on 8 reviews
Contact Facella Officina autorizzata Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ufficiali Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ed officina plurimarche
Address : | Via Brancaccio, 7, Via Brancaccio, 11, 90124 Palermo PA, Italy |
Phone : | 📞 +9977 |
Website : | https://facellamotori.it/ |
Categories : | |
City : | Palermo |
N
|
Nicola Polisano on Google
★ ★ ★ ★ ★ Personale competente e cortese. Prezzi di mercato ma il punto forte è senza dubbio la buona preparazione tecnica. Punto di riferimento per chi ha Piaggio o moto guzzi..
Competent and courteous staff. Market prices but the strong point is undoubtedly the good technical preparation. Reference point for those with Piaggio or Moto Guzzi.
|
S
|
Salvatore Lo Piccolo on Google
★ ★ ★ ★ ★ Dopo tre anni che mi è stato sostituito il carburatore nella mia vespa 150 e ha tre anni che fa male, mi sono accorto che è stato montato un carburatore con getti adatti ad una vespa 125, ho provveduto da solo ed ora la mia vespa va bene, poco professionalità e molto superficialità nell'eseguire le manutenzioni
After three years that I have replaced the carburetor in my vespa 150 and it has three years that hurts, I realized that a carburetor was mounted with jets suitable for a vespa 125, I proceeded alone and now my vespa is fine , little professionalism and very superficiality in carrying out maintenance
|
F
|
Francesco DiGiovanni on Google
★ ★ ★ ★ ★ Mi sono trovato abbastanza male, personale abbastanza scortese e ineducato.
Quando ho ritirato la moto dopo un piccolo intervento in garanzia, l’ho trovata tutta graffiata come se fosse caduta ma una volta comunicati i danni al personale sono stato aggredito e mi sono dovuto sentire dire che ero caduto io dopo aver ritirato la moto, volevo fare i complimenti per l’onestà!!!! Per fortuna sta finendo la garanzia!
I found myself quite ill, staff quite rude and uneducated.
When I picked up the bike after a small warranty operation, I found it all scratched as if it had fallen but once the damage was reported to the personnel I was attacked and I had to hear that I had fallen after picking up the bike, I wanted compliments for honesty !!!! Fortunately, the warranty is running out!
|
E
|
Eleonora Sinagra on Google
★ ★ ★ ★ ★ Personale gentilissimo ed efficientissimo!!
Staff very kind and efficient !!
|
I
|
Ignazio Fileccia on Google
★ ★ ★ ★ ★ Ho portato a riparare il bauletto del mio Beverly la 1 cosa che noti la gentilezza da parte del Sign. Facella disponibile e la cosa molto importante molto serio. Lasciato ieri stamattina mi ha chiamato oggi il sig. Facella ripatato e portato nel punto vendita di via montepellegrino. Un servizio eccellente . Consiglio a tutti questa officina .
I took the case of my Beverly to repair the 1 thing that you notice the kindness of the Sign. Facella available and the very important thing very serious. Left yesterday this morning Mr. Facella reclaimed and brought to the store in via montepellegrino. An excellent service. I recommend this workshop to everyone.
|
M
|
Maria Menendez on Google
★ ★ ★ ★ ★ Viajamos desde Bilbao, España, en moto, y tuvimos la gran suerte de elegir este taller no una, sino dos veces, mientras recorríamos Sicilia. Grandes profesionales, eficientes y rápidos, siempre acompañados de una sonrisa y unas palabras amables. Nos hicieron sentir como en casa, por ello nos sentimos afortunados y agradecidos. Como decimos nosotros: ¡Nos vemos en la carretera!
We traveled from Bilbao, Spain, by motorcycle, and we were very lucky to choose this workshop not once, but twice, while touring Sicily. Great professionals, efficient and fast, always accompanied by a smile and kind words. They made us feel at home, so we feel lucky and grateful. As we say: See you on the road!
|
M
|
MOTO XXL Salvo Mancuso (IL Barone) on Google
★ ★ ★ ★ ★ Ho accompagnato un amico che doveva solo guardare... grazie alla competenza, passione e pazienza del titolare Alessandro, siamo andati via col contratto fatto e la moto consegnata appena due giorni dopo. TOP !!
I accompanied a friend who just had to look ... thanks to the competence, passion and patience of the owner Alessandro, we left with the contract made and the bike delivered just two days later. TOP !!
|
S
|
Salvatore Petronilla - Scrittore on Google
★ ★ ★ ★ ★ Il dovere del medico è quello di curare le malattie dei corpi, il dovere dello psicologo è quello di curare le malattie della psiche, il dovere del prete è quello di curare le malattie dello spirito, il dovere del meccanico è quello di curare le "malattie" dei motori e dei componenti meccanici, e così via.
Il senso del dovere è il primo requisito di un vero professionista, che deve essere, dunque, preparato e sempre aggiornato scientificamente.
Quando mi sono rivolto ad Alessandro avevo un po' di diffidenza, in quanto oggi sembra veramente difficile trovare persone competenti che svolgono il loro lavoro con professionalità.
Prima di rivolgermi all'Officina di Alessandro Facella, infatti, ho avuto un'esperienza negativa che vi racconto brevemente per giustificare le 5 stelle che ho assegnato in questa recensione.
Ho da poco acquistato un'Aprilia Tuareg 660 che prevedeva il primo tagliando a 1000 km. La moto l'ho presa al nord Italia perché mi trovavo lì e perché era la prima volta che la vedevo esposta in vetrina.
Dato, però, che sono di Caltanissetta, avevo la necessità di rivolgermi ad un'officina autorizzata Aprilia della mia zona.
Sul sito ufficiale dell'Aprilia era indicata anche la Special Car S.r.l. di Piazza Armerina e ho deciso di fare il primo tagliando dei 1000 km lì. Mai lo avessi fatto! A Piazza Armerina, da Special Car, non avevano neanche un cavalletto per tenere la moto dritta, non hanno usato l'olio Castrol raccomandato dall'Aprilia e, peggio ancora, mi hanno depotenziato la moto a 35 kw a causa della loro incapacità di usare il software che gestisce la centralina della moto.
Dopo il primo tagliando a Piazza Armerina ho notato sin da subito che la moto non aveva più le stesse prestazioni di prima, non erogava più la potenza precedente. A Piazza Armerina hanno proprio fatto un'operazione da incompetenti senza formazione e senza professionalità. Purtroppo, questo accade quando si è disonesti e si pensa soltanto al denaro piuttosto che a fare il proprio dovere.
A quel punto ho deciso di cercare un'altra officina autorizzata Aprilia in Sicilia.
Chiamo dunque l'Officina di Alessandro, a Palermo, e gli spiego la situazione a telefono. Prendo appuntamento e mi presento con la moto.
Il primo incontro con Alessandro non è stato positivo al cento per cento perché io volevo sicurezze e garanzie di competenza, e lui si sentiva quasi offeso nella sua professionalità a causa della mia diffidenza.
Di fatto, però, già al primo incontro mi ha dimostrato di essere competente. Ha collegato il computer alla centralina della moto e sapeva ciò che faceva. Mi ha fatto vedere che avevano il cavalletto per mettere la moto dritta e, parlando ad un altro motociclista, ha spiegato con molta chiarezza il funzionamento della manopola di accelerazione nelle moto gestite dalla centralina elettronica.
Tuttavia, da quel solo controllo, non risultava nessun problema legato all’erogazione della potenza. Di fatto, però, la moto non aveva più le prestazioni di prima.
Un paio di giorni dopo, la svolta! Noto che sul cruscotto c'era la dicitura 35kw. Ho capito subito che a Piazza Armerina quegli incompetenti mi avevano depotenziato la moto.
Vado a parlare con Alessandro, gli dico che avevo capito perché la moto non erogava la potenza di prima e gli faccio vedere la dicitura 35kw sul cruscotto. Lui fa un sorriso e capisce che quelli di Piazza Armerina sono dei veri e propri incompetenti.
A quel punto, dato che la moto è in garanzia, Alessandro ha sistemato il problema che hanno creato quelli di Piazza Armerina. Mi ha detto che bisognava fare la ri-mappatura della centralina. Detto; fatto!
La moto adesso va di nuovo a 59kw (80CV)
Da oggi, la mia Officina Autorizzata Aprilia in Sicilia è quella di Alessandro Facella con lo staff che lo coadiuva, sia i meccanici, sia le assistenti che si occupano degli ordini e dei ricambi. Sono tutti molto svegli, simpatici, competenti, e hanno soprattutto il senso del dovere, che è il primo requisito di un vero professionista.
Grazie Ale, grazie ragazzi e ragazze.
Salvatore da Caltanissetta.
The duty of the doctor is to cure the diseases of the bodies, the duty of the psychologist is to cure the diseases of the psyche, the duty of the priest is to cure the diseases of the spirit, the duty of the mechanic is to cure the "diseases. "of engines and mechanical components, and so on.
A sense of duty is the first requirement of a true professional, who must therefore be prepared and always scientifically updated.
When I turned to Alessandro I was a bit suspicious, as today it seems really difficult to find competent people who carry out their work professionally.
Before turning to Alessandro Facella's Workshop, in fact, I had a negative experience that I will tell you briefly to justify the 5 stars I have assigned in this review.
I recently bought an Aprilia Tuareg 660 which included the first service at 1000 km. I took the bike in northern Italy because I was there and because it was the first time I saw it on display in the shop window.
However, since I am from Caltanissetta, I needed to contact an authorized Aprilia workshop in my area.
The Special Car S.r.l. was also indicated on the official Aprilia website. of Piazza Armerina and I decided to make the first coupon of the 1000 km there. I had never done it! In Piazza Armerina, as a Special Car, they didn't even have a stand to keep the bike upright, they didn't use the Castrol oil recommended by Aprilia and, worse still, they weakened my bike to 35 kw due to their inability to use. the software that manages the motorbike ECU.
After the first service in Piazza Armerina, I immediately noticed that the bike no longer had the same performance as before, it no longer delivered the previous power. In Piazza Armerina they just carried out an incompetent operation without training and without professionalism. Unfortunately, this happens when you are dishonest and only think about money rather than doing your duty.
At that point I decided to look for another Aprilia authorized workshop in Sicily.
So I call Alessandro's Workshop in Palermo and explain the situation over the phone. I make an appointment and show up with the bike.
The first meeting with Alessandro was not one hundred percent positive because I wanted security and guarantees of competence, and he felt almost offended in his professionalism due to my distrust.
In fact, however, already at the first meeting he showed me that he was competent. He connected the computer to the bike's ECU and knew what he was doing. He showed me that they had the kickstand to put the bike upright and, speaking to another motorcyclist, he explained very clearly the functioning of the throttle grip in the motorcycles managed by the electronic control unit.
However, from that control alone, there was no problem related to the delivery of power. In fact, however, the bike no longer had the performance it used to be.
A couple of days later, the turning point! I notice that on the dashboard there was the wording 35kw. I immediately understood that those incompetents in Piazza Armerina had weakened my bike.
I go to talk to Alessandro, I tell him that I understood why the bike was not delivering the power it was before and I show him the words 35kw on the dashboard. He smiles and realizes that those in Piazza Armerina are real incompetents.
At that point, since the bike is under warranty, Alessandro fixed the problem that those in Piazza Armerina created. He told me that the ECU needed to be re-mapped. Said; done!
The bike now runs at 59kw (80hp) again
From today, my Aprilia Authorized Workshop in Sicily is that of Alessandro Facella with the staff who assist him, both the mechanics and the assistants who take care of orders and spare parts. They are all very smart, friendly, competent, and above all have a sense of duty, which is the first requirement of a true professional.
Thanks Ale, thanks guys and girls.
Salvatore from Caltanissetta.
|
Write some of your reviews for the company Facella Officina autorizzata Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ufficiali Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ed officina plurimarche
Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information
Nearby places in the field of Motorcycle dealer, Motorcycle parts store,
Nearby places Facella Officina autorizzata Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ufficiali Moto Guzzi,Aprilia e Piaggio. Ricambi ed officina plurimarche